وزیر راه و شهرسازی گفت: از سازمان هواپیمایی کشوری خواسته‌ایم موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی کند و پس از جمع‌بندی درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره نرخنامه اعلامی انجمن شرکت ‌های هواپیمایی در روزهای اخیر، اظهار کرد: قیمت ‌گذاری وظیفه دولت نیست و مطابق با قانون عرضه و تقاضا انجام می‌شود.از سازمان هواپیمایی کشوری خواسته‌ایم این موضوع را بررسی کند و پس از جمع‌بندی درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده بودند که از تاریخ اول آبان ماه اعمال می‌کنند تا زمان طی فرآیندهای لازم متوقف شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که قیمتگذاری هیجانی و بر مبنای حباب ارز، همه چیز را متاثر می‌کند، تاکید کرد: باید توجه داشت که اکنون زمان تغییر و تصمیمات هیجانی نیست. خواست ما بررسی و مرور شرایط است تا به اتقان برسیم و تصمیمی درست اتخاذ کنیم.

اسلامی پیش‌تر افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی بر اساس مصوبه کاهش ظرفیت صندلی‌های پرواز ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و نرخ ارز را بی اعتبار اعلام کرده بود. در دوره شیوع ویروس کرونا دولت با ارائه تسهیلات از ایرلاین‌های داخلی حمایت کرده بود.