دبیر ستاد تنظیم بازار گفت از فردا ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر کشور در سطح استان ها با قیمت تحویل به فروشگاه‌ها ۱۷ هزار تومان و با قیمت حداکثر ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف‌کنندگان عرضه شود.

به گزارش مرور نیوز، عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار از عرضه برنج تنظیم بازاری خبر داد و گفت: در جلسه امروز (دوشنبه) گزارش عمومی در مورد ۱۰۰ قلم کالای اولویت دار بازار ارایه و مشخص شد که به نسبت ماه گذشته، در اکثر قریب به اتفاق کالاها ثبات نسبی را در بازار شاهد هستیم.

به گفته این مقام مسئول بر این اساس مصوب شد تا ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر کشور در سطح استان‌ها با قیمت تحویل به فروشگاه‌ها ۱۷ هزار تومان و با قیمت حداکثر ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف‌کنندگان عرضه شود.

او بیان کرد: از همین فردا استان‌ها می‌توانند نسبت به تحویل برنج مورد نیاز خود اقدام کنند و تزریق این ۳۰ هزار تن برنج به بازار مطمئناً تاثیر خوبی بر جای خواهد گذاشت و البته بخشی از این برنج‌ها از ذخایر قبلی و مابقی از ترخیصی‌های اخیر خواهد بود.

۴ میلیون تن کالای رسوبی در گمرک ترخیص می‌شوند

قبادی درباره ترخیص کالاهای رسوبی در بنادر نیز گفت: بنا شد تا بخشی از این کالاها که حدود ۳ تا ۴ میلیون تن است با تصمیم اخیر وزیر صمت و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و با همکاری گمرک و بانک مرکزی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شوند. ترخیص این کالاها تاثیر چشمگیری بر کنترل قیمت‌ها و بازار خواهند داشت.

او بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های وزیر صمت وقفه‌ای که در تولید روغن به وجود آمده بود با افزایش تولید و افزایش عرضه به بازار در حال حل شدن است.

این مقام مسئول گفت: در زمینه روغن خوراکی خانگی با اقداماتی که در حال انجام است تا پایان هفته مشکلی را نخواهیم داشت و این کالا به وفور در همه فروشگاه‌ها خواهد بود.

قبادی با اشاره به اختلالی که در تامین مواد اولیه و انتقال روغن خام به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی وجود داشت، گفت: مشکل روغن خام هم حل شده است و تولید در این بخش به سرعت در حال انجام است.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به افزایش جوجه ریزی برای کنترل قیمت‌ها و افزایش تولید بیان کرد: موضوع جوجه ریزی پیگیری شده است و با توزیع مناسب نهاده‌های دامی شرایط بهبود پیدا خواهد کرد اما تحقق این اقدام نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها دارد. نظارت بر بازار اقلام ذکر شده هم از همین هفته به صورت جدی در حال انجام است.

او درباره قیمت لبنیات در بازار، بیان کرد: به علت افزایش صادرات محصولات لبنی و افزایش قیمت شیر خام، نوساناتی را در بازار لبنیات شاهد بوده‌ایم، اما تمامی کالاهای مشمول قیمت‌گذاری در حوزه لبنیات با همان قیمت قبلی در حال عرضه هستند. اگر افزایشی در سایر اقلام خانواده لبنیات وجود داشته به افزایش جزئی قیمت شیر خام مربوط است.