در آستانه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۶۴ سنت یا ۱.۶۳ درصد کاهش به ۳۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، روز پنجشنبه در حالی که جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کاخ سفید نزدیک شد، نفت کاهش یافت اما به نظر می‌رسد جمهوری خواهان کنترل سنا را حفظ کنند و احتمال هرگونه بسته بزرگ امدادی COVID-۱۹ را کاهش دهند.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۶۴ سنت یا ۱.۶۳ درصد کاهش به ۳۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام برنت با افت ۶۸ سنت یا ۱.۶۵ درصد به ۴۰.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. روز چهارشنبه هر دو حدود ۴ درصد جهش کرده بود.

شمارش آرا و روند فعلی حاکی از آن است که جمهوری خواهان برای حفظ کنترل سنای ایالات متحده آمادگی دارند، در حالی که دموکرات‌ها اکثریت قاطع نمایندگان مجلس را در اختیار خواهند داشت. چنین کنگره‌ای احتمالاً جلوی بایدن را برای اجرای اولویت‌های اصلی مانند مبارزه با تغییرات اقلیمی یا کاهش تحریم‌های تولید نفت ایران خواهد گرفت.

درصورت پیروزی بایدن، تحلیل گران پیش بینی می‌کنند ایران بتواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیون بشکه در روز صادرات نفت را به بازار بازگرداند. تحلیل گران انتظار بازگشت قابل توجه نفت ایران را قبل از سال ۲۰۲۲ با حضور ترامپ یا بایدن ندارند.

هم زمان، تقاضای تضعیف در اروپا با متوسط استفاده در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به پایین‌ترین سطح از اواخر ژوئن کاهش یافت. این احتمالاً ائتلاف اوپک پلاس را تحت فشار قرار می‌دهد تا افزایش برنامه‌ریزی شده تولید نفت را در ماه ژانویه به تأخیر بیندازد.

نوسانات نفت به دلیل حساسیت آن به دلار آمریکا باقی خواهد ماند. و دلار آمریکا حداقل تا چند روز آینده بی ثبات خواهد ماند زیرا انتخابات ایالات متحده هنوز باید بررسی شود.