وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت مخابرات دارای 30 هزار نیروی رسمی و 30 هزار نیروی غیررسمی است و لازم به ذکر است که مخابرات یک شرکت خصوصی است و هیچ ارتباطی با سازمان استخدام و دولت ندارد.

به گزارش مرور نیوز، محمود واعظی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان به عملکرد وزارت ارتباطات در لرستان طی سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: افزایش شش و نیم برابری پهنای باند اینترنت، ارتقای چهار و نیم برابری شبکه انتقال اینترنت، افزایش هشت برابری مشترکان اینترنت استان و همچنین اجرای 200 کیلومتر فیبرنوری بین شهری بخشی از عملکرد وزارت ارتباطات در استان لرستان بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در سفر امروز خود به استان لرستان گفت: وصل شدن 900 روستای استان به اینترنت، برخورداری هشت شهر استان به نسل سوم تلفن همراه و همچنین بهره‌مندی سه شهر به نسل چهارم تلفن همراه از جمله پروژه‌هایی است که امروز افتتاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات استان جهت اجرای شبکه پهنایی باند ثابت 160 میلیارد تومان هزینه کرده است، افزود: با توجه به ظرفیت موجود استان لرستان 345 روستای دیگر تا سه ماهه دیگر به اینترنت وصل می‌شوند.

این مسوول از بهره‌مندی 775 روستای دیگر استان به اینترنت تا پایان کار دولت تدبیر و امید خبر داد و بیان کرد: اجرای 100 کیلومتر فیبرنوری بین شهری، افزایش چهار برابری پهنای باند اینترنت، افزایش سه برابری شبکه انتقال اینترنت، بهره‌مندی 13 شهر استان به نسل سوم تلفن همراه و همچنین برخورداری شش شهر به نسل چهارم تلفن همراه از برنامه‌هایی است که وزارت ارتباطات در استان لرستان تا پایام دولت تدبیر و امید انجام خواهد داد.

واعظی با اعلام اینکه شرکت مخابرات130 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری می‌کند، افزود: جاده‌های اصلی استان درخصوص ضریب پوشش تلفن همراه رصد و بررسی خواهند شد و مشکلات برای پیگیری به اپراتورها منعکس خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تلفن ثابت روستاهایی که قبلا داری خطوط تلفن بوده‌اند، وصل خواهند شد و جهت قطعی تلفن و اینترنت باید نظارت دقیق صورت بگیرد.

وی در خصوص نیروهای شرکتی شرکت مخابرات گفت: شرکت مخابرات دارای 30 هزار نیروی رسمی و 30 هزار نیروی غیررسمی است و لازم به ذکر است که مخابرات یک شرکت خصوصی است و هیچ ارتباطی با سازمان استخدام و دولت ندارد.

این مسوول با تاکید به اینکه باید تلاش شود که رابطه میان پیمانکاران با شرکت مخابرات استمرار یابد، تصریح کرد: در این صورت شغل افراد تضمین می‌شود، زیرا رسمی شدن همه کارکنان مخابرات مشکل است.

واعظی با بیان اینکه زیرساخت‌های استان توسعه یافته‌اند، مطرح کرد: با همکاری وزارت کار جهت افزایش مهارت و با کمک دانشگاه‌ها و اپراتورها می‌توان در استان فضایی جهت اپکیشن سازی و ارائه خدمات الکترونیکی در راستای ایجاد اشتغال به وجود آورد، آمادگی داریم که یکی از شهرهای استان به عنوان پایلوت شهر هوشمند انتخاب شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: وام وجوه اداره وزارت ارتباطات برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان استان تخصیص داده می‌شود و باید تلاش شود که چگونه می‌توان از طریق lct در استان شغل ایجاد ثروت کرد.

وی درپایان سخنان خود گفت: پست بانک می‌تواند در راستای ایجاد شغل به روستاها وام دهد و می‌توان از یک و نیم میلیارد دلار برداشتی از صندوق برای روستاهای لرستان سهمی در نظر گرفت.