مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۱ با اشاره به آخرین وضعیت از پرونده بررسی سانحه ریلی سمنان از آزادی متهمان این سانحه ریلی با قرار وثیقه خبر داد و گفت: خطای سیستم ATC راه‌آهن را نه تکذیب می‌کنم و نه تأیید.

به گزارش مرور نیوز، حمید درباغ عنبران بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وقوع بیش از 2 خطا در روز و ثبت 345 خطا در مدت 165 روز کارکرد سیستم ATC را تأیید می‌کنید اظهار داشت: این صحبت‌ها را نه تکذیب می‌کنم و نه تأیید.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن بر این‌گونه موارد نظارت کافی دارد تصریح کرد: این اداره کل که در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مستقر است؛ این مهم را بررسی می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 1 با اشاره به آزادی متهمان سانحه ریلی قطار سمنان با قید وثیقه بیان کرد: نمی‌توان تا اظهارنظر قطعی کمیسیون بررسی سوانح (راه‌آهن) در این زمینه به‌صورت قطعی نظر داد.

درباغ عنبران با اشاره به اینکه اظهارنظرهایی که درباره علل و مقصران این سانحه زده می‌شود همگی در حد حدس و گمان است گفت: باید منتظر نظر نهایی کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن باشیم.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر خرابی و نقص فنی قطار تبریز و عدم استراحت کافی لوکوموتیوران این قطار، هر دوی این ادعاها را رد کرد و افزود: براساس سیستم‌ها و قوانین راه‌آهن استراحت مأموران قطار در حین حرکت ممنوع است، ضمن آنکه قطار تبریز هیچ‌گونه توقفی به علت نقص فنی در مسیر خود نداشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 1 گفت: راهبر سیستم ای تی سی تنها می‌تواند در صورت قرمز بودن چراغ، پس از دریافت مجوزهای لازم از پایانه، قطار متوقف‌شده را از چراغ‌ قرمز عبور داده و دستور حرکت مجدد قطار را صادر کند.