وزیر اقتصاد تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری رشد پیدا کند و جهش تولید شکل بگیرد، باید فعالان اقتصادی و کسانی که بنا دارند سرمایه‌گذاری کنند باید بدون دغدغه در این زمینه گام‌های مناسبی بردارند.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه کمیسیون‌ های تخصصی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غالب سؤال‌هایی که در دستور بود مطرح شد و یکی از بحث‌های مهم در مورد بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی بود.

وی افزود: در زمینه بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی، در سالی که با نام جهش تولید مزین شده است، به درستی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، بنابراین ما عملکرد دوساله خود را در کمیسیون گزارش کردیم و مقرر شد جلسه‌ای در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار و به صورت میدانی نیز بازدید صورت بگیرد و تحولات و دستاورد‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم، مورد بررسی حضوری قرار بگیرد.

دژپسند تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری رشد پیدا کند و جهش تولید شکل بگیرد، باید فعالان اقتصادی و کسانی که بنا دارند سرمایه‌گذاری کنند باید بدون دغدغه در این زمینه گام‌های مناسبی بردارند.

وی به بحث مالیات و اصلاح ساختار مالی و بودجه دولت از دیگر مباحث مطروحه بیان و تأکید کرد: سؤالات نمایندگان در این زمینه در دوجهت بحث شد، نخست در جهت برنامه‌های پایه‌های جدید مالیاتی، کاهش فرار مالیاتی و در جهت عدالت مالیاتی بود که خوشبختانه با توجه به قوانین و مقرراتی که وجود داشت گزارشاتی داده شد و در برخی موارد متوجه شدیم که عدم اطلاع‌رسانی به موقع همکاران من در وزارت اقتصاد و دارایی سبب این مسئله شده است، بنابراین مقرر شد جلساتی گذاشته شود تا شفاف‌سازی صورت گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: من فکر می‌کنم گزارشی که ارائه شد مورد توجه قرار گرفت، اما به صورت مشروط به زمان دیگری موکول شد.

وی درباره بازار سرمایه گفت: اقدامات و سیاست‌هایی که در یک‌سال اخیر توسط شورای بورس و وزارت اقتصاد، دولت و مجلس برای بهبود شرایط بازار سرمایه اتخاذ شده مورد بحث قرار گرفت؛ آنچه در جهت افزایش عرضه در شرایطی که بازار با تقاضای فزاینده روبه‌رو بود و در جهت مدیریت تقاضا مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که وزارت اقتصاد و دارایی گزارش تفصیلی ارائه دهد.

دژپسند تأکید کرد: قرار شد درباره بازار سرمایه گزارش مستقلی ارائه دهیم، چرا که بازار سرمایه بازاری نیست که فقط ۵۰۰ هزار ذیفنع داشته باشد چرا گسترش یافته و البته ابزار‌ها نیز گسترش یافته است بنابراین باید گزارش مفصلی ارائه شود.

وی با اشاره به بحث خصوصی‌سازی در نشست مشترک با نمایندگان مجلس در جلسه امروز گفت: نکاتی درباره اهمیت برخی از خریداران و نحوه پرداخت و بازپرداخت بدهی‌ها مطرح شد، اما چون بحث حقوقی داشت قرار شد در جلسه‌ای دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.