وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شاد رایگان است و ماهانه هزینه گزافی از سوی دولت بابت یارانه ترافیک شاد به حساب شرکت‌های اینترنتی منظور می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود، از کاربران خود خواست سولاتی را مطرح کرده تا به آنها پاسخ دهد. او در پاسخ به این سوال که چرا اینترنت گران شده، گفت: نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه درصورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد.

وی درباره اینترنت دانش‌آموزان و همچنین مشکلات سامانه شاد توضیح داد: شاد رایگان است و ماهانه هزینه گزافی از سوی دولت بابت یارانه ترافیک شاد به حساب شرکت‌های اینترنتی منظور می‌شود. سرورهای شاد در برخی ساعات کم می‌آورد. پیگیری مشترکی با وزیر آموزش و پرورش از همراه اول که نرم‌افزار شاد را توسعه داده کرده‌ایم که در حال رفع مشکل هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات افزایش قیمت گوشی‌ و لپ‌تاپ و راهکار کاهش قیمت این کالاهای الکترونیکی بیان کرد:‌ راهکار اصلی بی‌شک بالا رفتن ارزش پول ملی است که تحریم‌های ظالمانه کاهش جدی یافته است. در این شرایط، ما تولید گوشی ارزان‌قیمت و متناسب داخلی را پیگیری کردیم. البته تمام توان ظرفیت کارخانه‌های داخلی به تولید تبلت اختصاص پیدا کرده تا نیاز دانش‌آموزان را برطرف کنیم.