وزیر نیرو گفت: درصد بالایی از سرمایه گذاری‌های طرح‌های وزارت نیرو از منابع غیر دولتی نظیر فاینانس خارجی، وام داخلی، مشارکت فعال بخش خصوصی، منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی از محل پرداخت قبوض آب و برق توسط مصرف کنندگان تأمین شده است.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی به روستا‌ها در سه استان تهران، گلستان و ایلام  از جذب ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو منابع ارزی و ۵۹ هزار میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی برای اجرای طرح‌ های آب و برق خبر داد و گفت: امروز توانسته ایم در تجهیزات منابع مالی تنوع ایجاد کنیم و با افتخار اعلام می‌کنیم درصد بالایی از سرمایه گذاری‌های طرح‌های وزارت نیرو از منابع غیر دولتی نظیر فاینانس خارجی، وام داخلی، مشارکت فعال بخش خصوصی، منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی از محل پرداخت قبوض آب و برق توسط مصرف کنندگان تأمین شده است.

وی با بیان این که ما موفق شدیم علاوه بر منابع دولتی مبلغ قابل توجهی از منابع بخش خصوصی را به سمت اجرای طرح‌های آب و برق جذب کنیم، افزود: تاکنون ۱۵۴ طرح اجرایی شده، که امروز شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی در استان‌های گلستان، تهران و ایلام با سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد تومانی هستیم.

وزیر نیرو با بیان این که در این طرح‌ها به ۹۰ روستا آبرسانی می‌شود، گفت: جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر از روستائیان ما در این سه استان از دسترسی به آب سالم و پایدار برای مصارف شرب و بهداشت برخوردار خواهند شد.

اردکانیان با بیان این که تاکنون ۵۳۸ روستا به آب سالم وصل شده اند، افزود: در آینده هزار و ۱۰۰ روستای دیگر به شبکه آب سالم و پایدار متصل خواهند شد.