وزیر راه وشهرسازی گفت: راه آهن خواف_هرات پروژه مهم ریلی سهم بزرگی در ترانزیت و تبادلات تجاری دارد، تجار ایرانی و افغانی استقبال بسیار گسترده‌ای از این پروژه کردند.

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه‌ و شهرسازی در مراسم افتتاح راه آهن خواف_هرات با بیان اینکه امروز راه آهن بزرگ خواف هرات به بهره برداری رسید، گفت: شعار زیبا و ماندگار پیوند دو ملت و پیوند دو فرهنگ با اجرای این پروژه به تحقق رسیده است، ما همواره پیوند‌های دوستی را از طریق این راه آهن گسترش خواهیم داد.

او ادامه داد: این راه آهن ۲۲۵ کیلومتر است که ساخت ۱۴۰ کیلومتر از آن را بر عهده داشتیم و مقرر شده بود ۸۵ کیلومتر باقی مانده را کشور افغانستان بر عهده بگیرد که امیدواریم با همکاری متفاوت کشور افغانستان هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود و با اجرای کامل پروژه بتوانیم از اتصال کامل خط بهره‌مند شویم.

اسلامی بیان کرد: این خط راه آهن ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون تن بار و ۱ میلیون نفر مسافر را در سال دارد و ایران را به دومین شهر مرکز جمعیتی کشور افغانستان متصل می‌کند.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه این پروژه مهم ریلی سهم بزرگی در ترانزیت و تبادلات تجاری دارد، افزود: تجار ایرانی و افغانی استقبال بسیار گسترده‌ای از این پروژه کردند.