کنفرانس مطبوعاتی نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با حضور وزیران چهار کشور عضو اوپک تا ساعتی دیگر آغاز می شود؛ کنفرانسی که پیش بینی می شود حامل خبرهای خوبی برای تولیدکنندگان و در مجموع بازار نفت جهان باشد.

به گزارش مرور نیوز، درست ١٠ روز پیش (٣٠ نوامبر- ١٠ آذر)، اعضای اوپک برای کاهش ١,٢ میلیون بشکه ای تولید روزانه این توافق کردند و از صبح امروز (١٠ دسامبر- ٢٠ آذر) اعضای این سازمان با کشورهای غیرعضو دور یک میز گردهم آمده اند تا همانطور که محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک پیش بینی کرده، توافق دیگری حاصل شود و نشست تاریخی دیگری رقم بخورد.   

پیش بینی ها از نشست امروز (١٠ دسامبر) مثبت بوده است؛ عبداله سالم البدری، دبیر کل پیشین اوپک کاهش ٦٠٠ هزار بشکه ای تولید کشورهای غیرعضو اوپک را ضروری خوانده و از این اقدام به گامی مثبت تعبیر کرده است.

بارکیندو از نشست امروز کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به عنوان نشست تاریخی نام برده است که توافق در آن، تقویت شرایط اقتصادی را در پی خواهد داشت.

خالد الفالاح، وزیر انرژی عربستان صبح امروز در سخنانی، اوضاع را رضایت بخش توصیف و پیش بینی کرد، توافق اخیر اعضای اوپک در نشست امروز نهایی شود.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز امروز در صبحانه کاری با وزیران کشورهای عضو و غیرعضو اوپک گفت: بعید است در دستیابی به توافق، موفق نباشیم.

شرایط برای ثبت یک توافق تاریخی در بین تولیدکنندگان نفت آماده است؛ اوضاع برای افزایش قیمت نفت خام مهیاست. آیا این نشست، مهر تایید دیگری بر همگرایی بازیگران نفت خواهد زد؟! برگزاری نشست مطبوعاتی وزیران ایران، عربستان، روسیه و الجزایر تا ساعتی دیگر به این پرسش پاسخ خواهد داد.