مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از افزایش ۲۰ درصدی توزیع کود شیمیایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی در خصوص آخرین وضعیت توزیع کودهای شیمیایی در کشور بیان داشت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت متبوع و به میزانی که در جداول توزیع مشخص شده است تأمین و توزیع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در استان‌های سراسر کشور انجام گرفته و بر این اساس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: کشاورزان در سراسر کشور برای تأمین کود مورد نیاز خود طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه خود به کارگزاری منطقه خود مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی خاطرنشان کرد: بر این اساس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کود اوره در استان‌های سراسر کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است. در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه نیز هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن ذخیره استراتژیک کودهای مذکور را در اقصی نقاط کشور داریم و در تمامی استان‌ها به میزان کافی از این کودها موجود بوده و برای مصرف در اختیار کشاورزان زحمتکش قرار دارد. امیدواریم این تلاش منجر به افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شود.

حمید رسولی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص نگرانی برخی کشاورزان در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت توزیع کود در این استان اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه (حدود ۶۶ درصد برنامه ابلاغی وزارت متبوع) برای کشت محصولات اساسی در این استان توزیع شده است و هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد که امیدواریم با همت مضاعف کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی، بیشتر از سال گذشته شاهد برداشت محصولات کیفی کشاورزی در این استان باشیم.