رئیس اتاق بازرگانی، صنایع گفت: از ابتدای سال تا اواخر آبان ماه ۲۹ درصد تورم در اقتصاد کشور به ثبت رسیده و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، تهدید بزرگی برای چرخه و اهداف اقتصادی خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در هجدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد: در یک ماه گذشته شرکت تپسی وارد بازار بورس شد و ورود این شرکت به عنوان شرکت استارت آپی یک دستاورد بسیار موفقیت آمیز است.

وی افزود:ورود شرکت‌های استارت آپی به بورس نیازمند استاندارد‌های جدیدی است که این زیرساخت‌ها به تازگی تهیه شده و راه برای شرکت‌های بعدی هموار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان کرد:مجتمع قضایی رسیدگی به شکایات تجاری در دادستانی استان تشکیل شد که برای پیگیری انواع شکایاتی که در این زمینه صورت می‌گیرد این مجتمع قضایی می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

خوانساری ادامه داد:در هفته‌های گذشته ثبت شرکت‌ها در پنجره واحد تجاری رشد قابل توجهی پیدا کرد و این مهم برای صاحبان شرکت کمتر از ۷۲ زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: انتظار بخش خصوصی از بودجه سال ۱۴۰۰ زیاد است اگر این بخش بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و دولت از انجام هر حمایتی کوتاهی نکند، تجار ایرانی می توانند مرهمی برای درآمد‌های ارزی کشور باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان کرد: از ابتدای سال تا اواخر آبان ماه ۲۹ درصد تورم در اقتصاد کشور به ثبت رسیده و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، تهدید بزرگی برای چرخه و اهداف اقتصادی خواهد بود.

خوانساری در پایان مطرح کرد: بروکراسی‌های اداری و بخشنامه‌ها به خصوص از سوی بانک مرکزی برای پیشبرد راه تجار یک نوع سنگ اندازی محسوب می‌شوند که امیدواریم دولت تصمیماتی برای حل این مسائل اتخاذ کند.