جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در زمینه مالکیت معنوی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک، این یادداشت تفاهم در محل وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و با حضور احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، محمدحسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت، جهانبخش مظفری سفیر کشورمان و خانم « لوردانا گولینو» رئیس مرکز مالکیت معنوی کشور ایتالیا به امضا رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه حقوق مالکیت معنوی ارتباط مستقیم با موضوع تجارت بین‌الملل دارد، امضای این تفاهم‌نامه را موجب گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور دانست.

تویسرکانی گفت: این تفاهم‌نامه در زمینه تبادل کارشناس و همکاری‌های دوجانبه است و قطعا می‌تواند در جلوگیری از برندسازی جعلی و همچنین تعرض حقوق دارندگان مالکیت معنوی تاثیر مهمی داشته باشد.

وی افزود: امضای این تفاهم‌نامه منافع بسیار خوبی به همراه خواهد داشت و امیدواریم با امضای آن، حجم روابط دو کشور در حوزه مالکیت معنوی و اقتصادی توسعه یابد.

خانم «لوردانا گولینو» رئیس مرکز مبارزه با رقابت ناسالم و مالکیت معنوی کشور ایتالیا نیز با تاکید بر اینکه ایران و ایتالیا برای توسعه صنعتی و اقتصادی خود اهمیت زیادی قائل هستند، گفت: هر دو کشور مالکیت صنعتی را اهرمی برای تحقق این اهداف می‌دانند.

وی ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: ایران و ایتالیا از امروز می‌توانند با تبادل تجربیات خود در زمینه توسعه مالکیت معنوی و زمینه‌های مختلف مالکیت صنعتی به‌ویژه روند ثبت اختراع  طرح‌های صنعتی و همچنین در زمینه ارائه خدمات ثبت الکترونیکی همکاری‌های دو جانبه خود را ارتقا بخشند.

ایتالیا نخستین کشور عضو اتحادیه اروپایی است که با ایران تفاهم‌نامه همکاری مالکیت معنوی امضا می کند. همچنین پس از چین و ترکیه سومین کشوری است که با ایران در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری مبادله کرد.