رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: مشکل خرید واکسن کرونا حل شد و مردم عزیز مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در اینستاگرام شخصی خود نوشت: در یکی از پست‌های قبلی‌ام تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، موجب شده مساله خرید واکسن کرونا از کوواکس COVAX با مشکل و تأخیر رو به رو شود. در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می‌کنم:

۱- با موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم. پیگیری‌های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

۲- بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است. در صورت نیاز منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد.

۳- هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

۴- در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا حمایت و پشتیبانی لازم برای تأمین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را با اولویت خاص پیگیر هستیم به همه تلاشگران این عرصه خسته نباشید می گویم.