قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.4 درصد رشد به 51 دلار و 40 سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای رسمی در خصوص کاهش میزان ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا امیدها به رشد تقاضا را بالا برده و سرمایه گذاران از احتمال انعقاد یک توافق تجاری در زمینه برگزیت خوشنود هستند، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.4 درصد رشد به 51 دلار و 40 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز امروز 18 سنت معادل 0.4 درصد افزایش داشت و به 48 دلار و 30 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در روز چهارشنبه بیش از 2 درصد جهش داشت.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «در حالی که تمام سرمایه گذاران خود را برای تعطیلات پایان سال آماده می کنند، بازارهای نفت سوت و کور است.»

وی افزود: «کاهش میزان ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی در آمریکا و نشانه هایی از احتمال توافق تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا که منجر به تضعیف ارزش دلار شده خبرهایی خوب برای بازار نفت بوده، اما همچنان نگرانی ها در مورد گونه جدید واکسن کرونا وجود دارد و این مسئله مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.»

بر اساس آمارهای رسمی، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 18 دسامبر با 562 هزار بشکه کاهش به 499.5 میلیون بشکه رسیده است.

میزان ذخایر بنزین هم افت غیرمنتظره 1.1 میلیون بشکه ای داشته و به 237.8 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که میزان ذخیره میعانات هم 2.3 میلیون بشکه افت کرده و به 148.9 میلیون بشکه رسیده است.

عامل دیگر رشد قیمت نفت، انتشار خبرهایی است که نشان می دهد انگلیس و اتحادیه اروپا در آستانه انعقاد یک توافق تجاری محدود هستند که تبعات تجاری منفی برگزیت را تا حدودی کاهش می دهد.