سخنگوی گمرک گفت: با گذشت یک روز از ممنوعیت تردد مسافر، با هماهنگی‌های صورت گرفته، تردد مسافر از مرز‌های "پرویزخان" و "باشماق" به حالت قبل برگشت.

به گزارش مرور نیوز، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، مسافران امکان ورود و خروج از مرز‌های "پرویزخان" در استان "کرمانشاه" و "باشماق" در استان "کردستان" با استان "سلیمانیه" عراق را خواهند داشت و ممنوعیت اعلام شده از سوی اقلیم کردستان عراق در خصوص این دو مرز، برداشته شده است.

وی افزود: مسافران می‌بایست تست‌های سلامت مرتبط با کووید ۱۹ را همراه با سایر مدارک سفر با خود به همراه داشته باشند تا امکان تردد برایشان میسر باشد.

سخنگوی گمرک در ادامه گفت: همه مرز‌های تجاری کشورمان با عراق باز است و به غیر از دو مرز "باشماق" و "پرویزخان" امکان تردد مسافر به عراق از سایر مرز‌های کشور به دلیل محدودیت‌های کشور طرف مقابل، فراهم نیست و تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

لطیفی یادآور شد: طبق تصمیم هیئت وزیران عراق، ورود مسافر به عراق از چند کشور از جمله ایران به دلیل مقابله با شیوع کرونا تا دو هفته ممنوع است و اقلیم "کردستان " این کشور نیز ممنوعیت سه هفته‌ای را اعلام کرده بود که با هماهنگی انجام شده، از امروز شنبه ۶ دی ماه، از سه مرز رسمی ایران با منطقه اقلیم کردستن عراق، دو مرز "پرویزخان" و "باشماق"، در مجاورت استان "سلیمانیه" مانند قبل، می‌توانند به پذیرش مسافر بپردازند.