وزیر نیرو ایران صبح امروز با ۳ نفر از مقام‌های ارشد عراق در بغداد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز در اولین دیدار خود با ماجد حنتوش، وزیر برق عراق درباره روابط دو جانبه و موضوع برق و انرژی بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، دو طرف همکاری‌های ایران و عراق در سایر بخش‌های اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دوجانبه را برعهده دارد، در دیدار با علاء احمد الجبوری، وزیر تجارت عراق که در مقر این وزارتخانه برگزار شد، درباره روابط دو جانبه و همکاری در زمینه‌های اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر کردند.

هیئت ایرانی در این دیدار همچنین تقویت و گسترش تعاملات ایران و عراق و موضوع کمیسیون مشترک دو کشور در راستای منافع مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین رضا اردکانیان، وزیر نیرو در ادامه دیدارهای خود به ملاقات مصطفی غالب مخیف، رئیس بانک مرکزی عراق که در مقر بانک مرکزی عراق برگزار شد، رفت و درباره روابط دو جانبه و همکاری در زمینه‌های مالی و پرداخت بدهی‌های عراق به ایران بابت فروش برق و گاز و مکانیزم پرداخت آن بحث و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار مسائل و موضوعات مالی دوجانبه و تقویت و تعاملات ایران و عراق در راستای منافع مشترک دو کشور همسایه و برادر را مورد بحث قرار دادند.