مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان این‌که مذاکرات چند ماهه با غول هواپیماسازی آمریکا سرانجام نتیجه داده، اظهار کرد: در قالب توافقی که اجرای آن در دو مرحله صورت خواهد گرفت بوئینگ به ایران‌ایر ۸۰ فروند هواپیما می‌فروشد.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد پرورش در حاشیه برنامه امضای سند همکاری میان ایران‌ایر و شرکت بوئینگ توضیح داد: ما در طول ماه‌های گذشته مذاکرات طولانی با نمایندگان شرکت بوئینگ داشته‌ایم. در طول این مدت ۱۰ جلسه مذاکره فشرده میان نمایندگان ایران‌ایر و نمایندگان بوئینگ در ایران برگزار شد که آخرین مرحله آن از حدود یک هفته قبل تا صبح امروز بود.

وی ادامه داد: پس از انجام این مذاکرات که مرحله نخست آنها در خرداد امسال به یک تفاهم ابتدایی منجر شده بود، امروز میان دو طرف یک سند همکاری رسمی به امضا رسید تا قرارداد فروش ۸۰ هواپیما به ایران نهایی شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر درباره‌ی جزئیات هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران‌ نیز گفت: طبق این سند ایران خرید ۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را در دستور کار خود قرار دادند. این هواپیماها که از جدیدترین مدل‌های تولید شده بوئینگ به حساب می‌آید که تحویل آنها از سال ۲۰۲۱ به بعد به ایران آغاز می‌شود.