رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: حل معضل بیکاری، مهمترین مساله ای است که باید در برنامه ششم توسعه به آن پرداخته شود و مساله کمبود آب نیز از موضوع های کلیدی است.

به گزارش مرورنیوز، «مسعود خوانساری» روز سه شنبه در نوزدهمین نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: امیدواریم در ششمین برنامه توسعه کشور مشکل کمبود آب، بهبود فضای کسب و کار و طرح هایی از این قبیل که مشکلاتی اساسی در کشور به وجود آورده است، مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: انتظار می رود مجلس و دولت کمک کنند تا بندهایی در مسیر رونق اقتصادی در برنامه ششم توسعه گنجانده شود و امید است با اجماعی که صورت می گیرد در ارتباط با حل مشکلات، شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.
خوانساری اظهار داشت: با وجود رشد اقتصادی بیش از چهار درصدی، هنوز چالش های عمده ای در حوزه اقتصادی وجود دارد که از جمله می توان به کمبود سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی، کمبود تقاضا و فعالیت کارخانه ها با کمتر از ظرفیت اشاره کرد.
وی افزود: اگرچه در بخش صنعت شاهد رشد ٨.٨ درصدی هستیم اما صنایع مرتبط با ساختمان با رکود مواجه است.
خوانساری بدهی دولت به پیمانکاران و بنگاه های اقتصادی را از دیگر مشکلات اقتصادی کشور ذکر کرد و گفت: با اینکه اوراق مشارکتی برای جبران این مساله عرضه شده، شاهدیم که ٤٠ تا٥٠ درصد اوراق هنوز فروش نرفته است.
رئیس اتاق تهران گفت: بانک ها هنوز نتوانستند ارتباط مالی خود را برقرار کنند که موجب کندی روابط پولی شده است.
وی سرکوب نرخ ارز را از دیگر مشکلات عمده اعلام کرد و گفت: قیمت ارز هنوز واقعی نشده و این امر مشکلاتی را در تولید و صادرات به وجود آورده است.
وی افزود: ثابت ماندن و سرکوب قیمت ارز، حجم قاچاق را افزایش می دهد و در این شرایط مجبور می شویم با تعرفه ها بازی کنیم و این مساله نیز باز قاچاق را افزایش می دهد.