پس از آنکه اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی توافق کردند که تولید خود را کاهش دهند، قیمت نفت امروز به بالاترین رقم خود در طی یک سال گذشته رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز،پس از آنکه اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی توافق کردند که تولید خود را کاهش دهند، قیمت نفت امروز به بالاترین رقم خود در طی یک سال گذشته رسید. این در حالی است که در آستانه نشست این هفته فدرال رزرو آمریکا که انتظار می رود تصمیم افزایش نرخ بهره در آن اتخاذ شود، ارزش دلار روند افزایشی خود را تداوم بخشید.

توافق بین اوپک و تعدادی از دیگر کشورهای تولید کننده نفت اولین اقدام مشترک اوپک و غیر اوپکی ها از سال 2001 تاکنون است و پس از آن صورت گرفته که در طی بیش از 2 سال گذشته افت شدید قیمت نفت بسیاری از تولید کنندگان را با مشکلات بودجه ای مواجه ساخته و موجب ناآرامی در کشورهای مختلف خاورمیانه و آمریکای لاتین شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه، امروز با 5 درصد افزایش به 56 دلار و 94 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز همان مقدار افزایش داشت و به 54 دلار و 7 سنت رسید.

دیگر دلیل افزایش قیمت نفت تمرکز مجدد بر موضوع تورم جهانی است که پس از انتشار آمارهای افزایش قیمت مصرف کننده در چین مورد توجه قرار گرفته و موجب شده تا سرمایه گذاران نگران باشند که فشارهای تورمی موجب کاهش رشد اقتصاد جهانی شود.

کریس وستون، تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «ما شاهد توافق اوپک و غیر اوپکی ها بودیم که این هم موجب افزایش انتظار تورمی در نقاط مختلف جهان شده است.»

نتایج تحقیق دانشگاه میشیگان نشان می دهد که شاخص احساس مصرف کننده در آمریکا به بالاترین رقم خود از ژانویه 2015 رسیده که این مسئله می تواند فدرال رزرو آمریکا را نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست این هفته خود مصمم تر کند.