وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید در ۲۹ رشته صنعتی، گفت: در حوزه صادرات نیز موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آوردیم و ابلاغیه‌های جدید صادراتی ستاد اقتصادی دولت به این فضا کمک کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در بازدید و افتتاح سه نمایشگاه مرتبط با صنعت خودرو گفت: در حوزه معدن ۶۳ ماده معدنی در کشور داریم که شامل ۳۷ میلیارد تن منابع شناسایی شده است. پیش بینی‌ها حاکی از ان آست که با اکتشافات جدید انجام شده این مقدار به ۶۰ میلیارد تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن این شرایط، کشورمان علاوه بر اینکه کشوری نفتی است، یک کشور معدنی نیز محسوب می‌شود.

وزیر صمت با تاکید بر اهمیت انجام سرمایه گذاری‌های جدید در حوزه معادن، گفت: معدن می‌تواند پا به پای نفت پیشرفت کرده و ارز آوری و اشتغال مناسبی ایجاد کند.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به بازدیدهایی که از این سه نمایشگاه داشته، گفت: اغلب کارخانه‌هایی که تا به امروز بازدید کردم به صورت ۳ شیفت در حال فعالیت هستند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تولید در ۲۹ رشته صنعتی، اضافه کرد: در حوزه صادرات نیز موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آوردیم و ابلاغیه‌های جدید صادراتی ستاد اقتصادی دولت به این فضا کمک کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هماهنگی و هم افزایی میان تمام دستگاه‌ها برای حمایت از تولید، ادامه داد: فضای امیدوارکننده‌ای به رغم همه تحریم‌ها وجود دارد و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز به امید آفرینی در این فضا کمک کند.

تعهدات دو خودروساز به خوبی در حال عملی شدن است

رزم حسینی ادامه داد: در زمینه خودرو ما پیشرفت‌های خوبی داشتیم و تعهدات دو خودروساز به خوبی در حال عملی شدن است.

وزیر صمت همچنین افزایش تولید در حوزه خودرو و رنگ و رزین را قابل افتخار توصیف کرد و افزود: این موفقیت‌ها در شرایطی که تحت تحریم‌ها ظالمانه قرار داشته ایم، محقق شده است.