معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی دنبال تولید مستمر مسکن است و این برنامه‌ای است که در برنامه‌های بلندمدت این وزارتخانه دنبال و پیگیری خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان بر رونق تولید مسکن تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی دنبال تولید مستمر مسکن است و این برنامه‌ای است که در برنامه‌های بلندمدت این وزارتخانه دنبال و پیگیری خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: در خصوص تولید مستمر مسکن در این دولت، برنامه‌ریزی کلانی انجام شده است که بخشی از آن‌ها مربوط به طرح اقدام ملی مسکن و بخشی دیگر مربوط به تفاهم‌نامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها برای تولید مسکن، منعقد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام پالایش مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن که ظرفیت جدیدی را برای ۱۸۳ شهر جدید برای متقاضیان مسکن ایجاد کرده بود، خبر داد و افزود: متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در مرحله سوم به استان‌ها معرفی شده‌اند که بنا بر اعلام استان‌ها بخش عمده‌ای از پذیرفته‌شدگان در مرحله معرفی به پروژه‌ها هستند.

محمودزاده در خصوص افزایش قیمت مسکن که توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ارائه شده است و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای کنترل قیمت مسکن و ساماندهی بازار و ثبات قیمت بازار خرید و فروش مسکن، گفت: برای کنترل افزایش بازار خرید و فروش مسکن به دو حالت می‌توان برخورد کرد. اول آنکه به موازات آن افزایش تولید و ساماندهی بازار پیگیری شود و دوم آنکه توسط دولت قیمت‌گذاری انجام شود که این موضوع امکانش از نظر قوانین و ساختار اجرایی امکانپذیر نیست. اما در خصوص افزایش تولید و ساماندهی بازار مسکن کارهای مهمی انجام شده و در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به موازات افزایش تولید مسکن و فراهم آوردن بسترهای تولید مسکن که بخشی از آنها تسری تسهیلات و خدمات به پروژه‌های خودمالک در کنار پروژه‌های دولتی است، در تلاش هستیم تا بتوانیم واحدهایی که خالی مانده و می‌توانند در بازار اجاره برای گروه‌های هدف مورد استفاده قرار بگیرند با ابزار قانونی در اختیار این گروه قرار بگیرد.