۲۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در ۵ استان کشور با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، ۲۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار ۹۷۵ میلیارد تومان در ۵ استان البرز، قزوین، لرستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب چهل و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

از ۲۴ پروژه آماده افتتاح این هفته پویش، یک پروژه آبی در استان البرز، ۶ پروژه برقی در استان چهارمحال بختیاری، ۵ پروژه صنعت آب و برق در استان لرستان، ۹ پروژه در استان قزوین و همچنین ۴ پروژه آب و برق در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

بر این اساس، امروز سه‌شنبه پروژه "تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد" در استان البرز با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان، تغذیه سالانه آبخوان به میزان ۱۲.۵ میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب افتتاح شد.

در استان چهارمحال و بختیاری نیز با سرمایه‌گذاری ۴۳۷.۱ میلیارد تومان، ۵ پروژه برقی شامل ۴ پروژه تامین و توسعه برق و یک پروژه برق‌رسانی به ۴ روستا با تحت پوشش قرار دادن ۴۱ خانوار برای تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار ترانسفورماتور‌های موجود در پست، تامین برق مشترکان، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و توسعه شبکه فوق توزیع افتتاح شد.

همچنین در استان‌های لرستان هم ۵ پروژه صنعت آب و برق شامل ۳ پروژه تامین، اصلاح و بهینه‌سازی برق با هدف زیبایی مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افزایش ایمنی شبکه و بهبود ولتاژ شبکه، یک پروژه برق‌رسانی به ۸ روستا با جمعیت ۷۴ خانوار و یک پروژه آبرسانی به ۳۸ روستا با جمعیت هزار و ۹۷۰ خانوار به بهره‌برداری رسید.

براین اساس، ۹ پروژه صنعت آب و برق در ۵ شهرستان استان قزوین با سرمایه‌گذاری ۹۳.۱ میلیارد تومان شامل ۴ پروژه تامین و توسعه برق با هدف جلب رضایت مردم منطقه و افزایش پایداری شبکه، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و ۳ پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه فاضلاب و سامانه ارتقای کیفی آب شرب روستایی برای حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی نیز ۴ پروژه صنعت آب و برق شامل ۳ پروژه صنعت آب و فاضلاب "احداث آبگیر موقت سد شیرین دره"، "آبرسانی به ۳۲ روستا با جمعیت ۴ هزار و ۷۱۵ خانوار" و "توسعه شبکه توزیع آب شهر تیکانلو" و یک پروژه برق‌رسانی به ۶ روستا با ۵۱ خانوار در این استان با اعتبار ۸۵.۵۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.