وزیر راه و شهرسازی درباره نرخ عوارض آزاد راه غدیر گفت: نرخ عوارض این آزادراه برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است .

به گزارش مرور نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه تکمیل شده کنارگذر آزادراه جنوبی تهران درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: آزادراه غدیر از پروژه‌های پر افتخار کشور است که با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و توسط شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه طول این مسیر آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قزوین تا گرمسار است، افزود: این آزادراه موجب کاهش یک و نیم ساعتی این مسیر می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه بهره برداری از این آزادراه موجب کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین می‌شود، گفت: اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آزادراه غدیر است و مسیر آزادراهی این پروژه بخشی از کریدور ترانزیتی شرق و غرب است و تمامی مراحل اجرایی این پروژه از ایده تا طراحی و بهره برداری همه در این دولت انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: کاهش مصرف سوخت،کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

اسلامی توضیح داد: این پروژه عمرانی رکود پیشرفت سالانه پروژه عمرانی و زیرساختی را زده چرا که پیش از این رکود پیشرفت پروژه در بخش‌های عمرانی ۹ درصد بوده، اما با ساخت این پروژه رکود سالانه به ۲۰ درصد رسید.

او یادآور شد: این آزادراه روز ۱۳ رجب همزمان با میلاد امیرالمومنین(ع) از طریق ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره نرخ عوارض این آزاد راه اظهار کرد: نرخ عوارض این آزادراه برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است .

اسلامی با بیان اینکه در اجرای این پروژه از توان بهترین پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده شده است، گفت: این موضوع نشان دهنده توان مدیریتی و مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه‌ها و تعامل آنها و اعتماد بخش خصوصی به دولت است.

وزیر راه و شهرسازی  توضیح داد: بهترین پیمانکاران کشور در این پروژه کار کرده‌اند تا به محض بهره برداری مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن داشته باشند تا ما از بار سنگین و خسته کننده ترافیک اتوبان تهران- کرج و البرز و قزوین فاصله بگیریم و مردم از این مسیر جدید استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه این آزادراه بخشی از مسیر جاده ابریشم است ،افزود: این طرح در روان سازی ترافیک آزادراهی کشور که از بازرگان در غرب کشور شروع می‌شود و به مشهد مقدس و مرزهای افغانستان و ترکمنستان می‌رسد تاثیر زیادی دارد.

براساس این گزارش  آزادراه غدیر ۱۵۸ کیلومتر مساحت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

صبح امروز (پنجشنبه) وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و جمعی از استانداران استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی از آزادراه تکمیل شده کنارگذر آزادراه جنوبی تهران بازدید داشتند.