سخنگوی صنعت برق از تامین برق مراکز استخراج رمز ارز از نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تجدید پذیر، بدون اختصاص یارانه انرژی به این مراکز خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص جزئیات استفاده از این طرح افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه وزارت نیرو، نیروگاه‌های مقیاس کوچک باید جدید بوده و به شبکه سراسری برق متصل نباشند و البته سوخت این نیروگاه‌ها یارانه دریافت نمی کنند و قیمت گاز آن‌ها معادل۷۰ درصد قیمت گاز صادراتی محاسبه میشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۵۰ مگاوات ظرفیت مصوبه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کشور است ادامه داد: سالانه ۲۰۰ مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در کشور به شبکه برق متصل میشوندکه قیمت خرید تضمینی برق آن‌ها نیز ۶۰۰تومان به ازای هر پرکیلووات ساعت و ۸ برابر قیمت فروش برق به مشترکان است.

رجبی مشهدی افزود: مراکز استخراج رمز ارز میتوانند علاوه بر نیروگاه‌های مقیاس کوچک، برق مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های تجدیر پذیر تازه تاسیس تامین کنند که این نیروگاه‌ها علاوه بر مصرف نداشتن سوخت میتوانند به شبکه برق متصل باشند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: استفاده از این نیروگاه‌ها میتواند زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر را فراهم میکند.

وی با بیان اینکه مراکز استخراج رمز ارز برق را بدون یارانه دریافت خواهند کرد گفت: به مراکز غیر مجاز توصیه میشود پیش از برخورد قضایی و پرداخت خسارت به دلیل استفاده غیر مجاز از برق برای استخراج رمز ارز، مجوز فعالیت را از وزارت صمت دریافت کنند تا وزارت نیرو نیز برق این مراکز را از روش‌های تعیین شده اختصاص دهد.