وزیر نیرو گفت: در حال حاضر تا به امروز ۲۸۸ روستا در نقاط مختلف از نعمت برق در پویش هر هفته الف_ب ایران برخوردار شدند.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در قالب چهل و سومین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران؛ که صبح امروز در وزارت نیرو برگزار شد، گفت: امروز هفته چهل و سوم این پویش است که در مجموع ۲۳۸ طرح بزرگ و ۵۳ طرح ساز و کاری به مرحله افتتاح با ۶۶ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رساندیم.

او ادامه داد: در حال حاضر تا به امروز ۲۸۸ روستا در نقاط مختلف از نعمت برق در پویش هر هفته الف_ب ایران برخوردار شدند، همچنین ۱۵ پروژه پست خطوط انتقال بهینه سازی شبکه فوق توزیع و توزیع نیروی برق در استان‌های کرمانشاه، گیلان، فارس و آذربایجان شرقی به بهره برداری می‌رسند.

اردکانیان افزود: همچنین ۲ نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات و برق رسانی به ۸۳ روستا با مجموع یک هزار و ۲۶۸ خانوار در ۱۷ استان به مدار بهره برداری می‌رسند.

وزیر نیرو گفت: فاز اول طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان را که با احداث تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۳۸۰ لیتر بر ثانیه، آبگیر و ایستگاه پمپاژ آب ورودی به تصفیه‌خانه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸ کیلومتر تکمیل شده، به بهره‌برداری رساند.

او اضافه کرد: این پروژه آب شرب بهداشتی و پایدار را برای جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر تامین می‌کند. اعتبار این طرح آبرسانی ۱۳۲ میلیارد تومان بوده که ۸۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی و ۵۲ میلیارد تومان آن مربوط به بودجه عمومی است.

اردکانیان تصریح کرد: در واقع امسال یکی از سال‌های مهم در کسب دستاورد‌های بزرگ برای مردم کشور است که خوشبختانه بدون عدم وقفه در تمامی عرصه‌ها با توجه به بیماری کرونا و جنگ اقتصادی صورت گرفته است و این خود یک سرمایه بزرگ برای مردم کشور است.