همزمان با میلاد امیر المومنین علی (ع) و روز پدر در بام لرستان، سی و پنج اصله نهال به یاد همکاران درگذشته بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا با حضور مدیر شعب استان لرستان و پدر بلوط ایران کاشته شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن ، در این مراسم که همزمان با میلاد امیر المومنین علی (ع) و روز پدر در کوه ضلع شرقی شهر خرم آباد معروف به بام لرستان برگزار شد. سی و پنج اصله نهال به یاد همکاران درگذشته بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در یک سال گذشته با نصب پلاک هایی جداگانه به نام و یاد این عزیزان با حضور مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان مرتضی دهداری زاده و مظفر افشار پدر بلوط ایران و جمعی از همکاران و خانواده هایشان و انجمن های زیست محیطی فعال در لرستان کاشته شد.

مرتضی دهداری زاده مدیر شعب بانک مسکن استان لرستان گفت : عدم امکان برگزاری مراسم یادبود برای درگذشتگان دوران کرونا، یک خلاء احساسی را برای بازماندگانشان ایجاد کرده و به‌نوعی از نظر روحی و روانی فشارها و ناراحتی‌هایی را برای آنان به‌همراه داشته است . وجود چنین شرایطی موجب شد تا همکاران ما در استان با همکاری انجمن زیست محیطی طلایه داران سبز برای همدردی با خانواده های آنها، با کاشت نهال، یاد و خاطره درگذشتگان این دوران را گرامی دارد.

وی افزود: سیستم بانکی کشور در مواجهه با کرونا بعد از شهدای کادر درمان بیشترین آسیب و شهید راه خدمت را نثار میهن اسلامی کرده است. در این بین بانک مسکن با از دست دادن سی و پنج نفر از بهترین همکاران خود از جمله مدیر عامل محبوب و فقید بانک مسکن مرحوم رحیمی انارکی همچنان در ارائه خدمت به مشتریان و احاد مردم پر قدرت و مصمم تر از قبل گام برداشته تا نام و یاد این عزیزان را همواره زنده نگه داشته و در راه خدمت به ایران سربلند باشیم .

مدیر شعب استان لرستان ادامه داد : شاید بعد از غلبه بر این ویروس منحوس به امید خدا و حضور در بام لرستان و دیدن این نهال ها که به یاد درگذشتگان بانک مسکن کاشته شده اند مرهمی باشد بر دل داغدارمان و امیدی برای ادامه راهمان و نام و یاد این عزیزان همواره زنده باشد و فراموش نکنیم که در این دوران پر فزار و نشیب و سخت چه عزیزانی را از دست داده ایم .

مظفر افشار پدر بلوط ایران در این مراسم و قبل از شروع کاشت نهال ها گفت : کاشت درخت، پیوند کهن میان انسان و طبیعت است و فواید اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و غیره بر مردمان امروز پوشیده نیست. از اینرو تلاش همه سمن های زیست محیطی و توصیه به کاشت درخت نیز برای همین است که می دانند وجود درختان مقابله ای است برای افزایش دما، سیل، خشکسالی و دیگر شرایط آب و هوایی شدید که دانشمندان با تغییرات و آب و هوایی مرتبط می دانند؛ لذا فرهنگ سازی در این زمینه می تواند نجات دهنده باشد.

افشار گفت: بانک مسکن اقدامی زیبا و ماندگار در حفظ نام و خاطره همکاران زحمتکش خود که در اثر ابتلاء به کووید 19 از بین آنها پر کشیده اند انجام داده و امید است این اقدام جالب و ماندگار از سوی همه ارگان های خدمت رسان که در این سال و در راه مبارزه با ویروس کرونا همکارانی را نثار راه خدمت به جامعه کرده اند الگو برداری شود تا یاد و خاطره شهیدان راه خدمت هیچگاه فراموش نشود .

مظفر افشار در پایان سخنان خود از بانک مسکن استان لرستان که در حوزه مسئولیت اجتماعی همواره فعال بوده است تشکر کرد و گفت: یاد دارم که در سال گذشته هم بانک مسکن در روز هوای پاک به همراه خانواده روزی ماندگار درعرصه نهال کاری و توسعه کمربند سبز خرم آباد از خود به یادگار گذاشته اند وضعیت نهال های کاشته شده سال گذشته این بانک اکنون مناسب بوده و رشد خوبی داشته اند.