رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار درخصوص نظارت و بازرسی بر بازار میوه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز، عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار درخصوص نظارت و بازرسی بر بازار میوه گفت: متوسط قیمت کشوری به عنوان قیمت متعارف بازار در نظر گرفته می‌شود و واحدهایی که قیمت متعارف را رعایت نکنند برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی تعداد بازرسی‌های ویژه بازار میوه را ۲۹۴ هزار مورد عنوان کرد و افزود: در این زمینه تعداد ۱۵ هزار و ۴۹۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان تشکیل و به سازمان تعزیرات ارسال شده است که امیدورایم در حداقل زمان ممکن رسیدگی و اجرای احکام در مورد این واحدها انجام شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر ضرورت عرضه مرغ با قیمت مصوب، تصریح کرد: در بخش قطعه‌بندی و عرضه مرغ بصورت بسته‌بندی شده، واحدهای مربوطه در صورت عرضه کالا بالاتر از قیمت مصوب شده، یا باید اسناد مربوط به خرید با قیمت بالاتر را ارائه دهند و یا به عنوان متخلف و اخلال‌گر در نظام اقتصادی به قوه قضایی و تعزیرات معرفی خواهند شد.

تابش در ادامه از افزایش تولید روغن خبر داد و گفت: تمامی کارخانجات معین که از طرف ستاد تنظیم بازار به عنوان تامین کننده نیاز استان‌ها مشخص شده اند، موظفند بر اساس مصوبات ابلاغ شده، محصول خود را تحویل استان‌های مربوطه دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه عرضه ناقص و یا عدم عرضه، با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد و روسای سازمان‌های صمت سراسر کشور موظف هستند نسبت به پیگیری موضوعات این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.