وزیر نیرو گفت: ۳۰۷ پروژه تا امروز با سرمایه گذاری ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در افتتاح تصفیه خانه فیروز بهرام در پویش هر هفته الف_ب ایران گفت: وعده این بود ۲۵۰ پروژه به مدار بهره برداری برسد خوشبختانه تا امروز ۳۰۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار و ۲۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، ۱۴ سد مخزنی، ۱۰ پروژه آب شهری ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب، ۹ نیروگاه جدید و ۲۵ نیروگاه تجدید پذیر به مدار بهره برداری آمدند.

او ادامه داد: مهم‌ترین بخش پویش هر هفته الف_ب ایران طرح‌ های ساز و کاری بود، طرح‌هایی که موجب افزایش بهره وری و تحولات مطلوب و طرح مبارزه با کم آبی در کشور، آغاز گردش گری آبی در سد‌های بزرگ کشور، تعویض کابل‌های فرسوده و ۵۳ طرح از این دست موجب تحول معناداری در گردش سال‌های پیش رو خواهد شد.

اردکانیان گفت: همچنین پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس در استان تهران با ظرفیت ۲۴ هزار مترمکعب در روز با مساحتی بالغ بر ۱۲ هکتار، اجرای خط انتقال فاضلاب ۱۱ کیلومتر و برای جمعیت ۲۵۰ هزار نفر تا افق طرح احداث پیش‌بینی شده که با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو بیان کرد: سد نهب در استان قزوین با ارتفاع ۴۶ متر، طول تاج دو هزار و ۱۵۶ متر و حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب با هدف تخصیص آب به میزان ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال به تفکیک ۸۰ میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی، ۲۵ میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی و ۵ میلیون مترمکعب نیاز زیست محیطی و سرمایه‌گذاری ۴۶۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

او افزود: همچنین پروژه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با دو واحد به ظرفیت تصفیه آب هر واحد ۳ مترمکعب در ثانیه و در مجموع ۶ مترمکعب در ثانیه دیگر پروژه آماده افتتاح است که با بهره‌برداری از آن در شرایط فعلی ۱۴ شهر رشت، خمام، بندرانزلی، سنگر، سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، کیاشهر، کومله، شلمان، اطاقور و چاف‌و‌چمخاله را با جمعیت تحت‌پوشش یک میلیون و ۸۵۱ هزار نفر و ۱۹۷ روستای واقع در مسیر خط انتقال با جمعیت تحت‌پوشش ۲۰۲ هزار نفر از آب تصفیه شده بهره‌مند می‌‎شوند.

اردکانیان گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا در استان گیلان با اعتبار ۳ میلیارد تومان و ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز جمعیتی حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر را پوشش می‌دهد.

وزیر نیرو بیان کرد: آخرین پروژه هفته چهل و پنجم پویش هرهفته_الف_ب_ایران، واحد یک بخش بخار سیکل ترکیبی کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات است که با اعتبار ۴ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان برای توسعه اقتصادی و تامین برق پایدار در منطقه و شبکه سراسری به بهره‌برداری می‌رسد.