قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.22 درصد کاهش به 68 دلار و 24 سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در خصوص افت تقاضای انرژی در اروپا و با وجود اینکه از سرگیری فعالیت بخش پالایشگاهی آمریکا پس از طوفان زمستانی ماه گذشته سبب افزایش تقاضا برای نفت شده است، قیمت نفت روز چهارشنبه برای چهارمین جلسه متوالی شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.22 درصد کاهش به 68 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل با 8 سنت معادل 0.12 درصد کاهش به 64 دلار و 72 سنت رسید.

در طی چند جلسه گذشته و به دنبال نگرانی ها از توقف روند واکسیناسیون در چند کشور اروپایی که می تواند ترمیم تقاضای انرژی را به تعویق بیاندازد قیمت نفت شاهد افت متوالی بوده است.

موسسه ای ان زد ریسرچ در یادداشتی نوشت: «در حالی که وزرای بهداشت کشورهای اروپایی تزریق واکسن آسترازنکا را به دلیل نگرانی از عوارض جانبی احتمالی آن متوقف کرده اند، نگرانی ها از اینکه تقاضا ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند بیشتر شده است.»

به گفته ای ان زد ریسرچ هرچند تقاضا در هند و آمریکا در حال افزایش است، اما در اروپا همچنان ضعیف گزارش شده است. بر اساس گزارش فدراسیون صنعت نفت فرانسه، میزان مصرف سوخت در جاده های این کشور در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 10.8 درصدی داشته است.

اما در عین حال میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 12 مارس با یک میلیون بشکه کاهش مواجه بوده که نشان از افزایش تقاضا برای مصرف نفت خام دارد. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 3 میلیون بشکه ای ذخایر را داشتند.

در عین حال میزان ذخایر بنزین آمریکا کمتر از حد انتظار کاهش یافته به نحوی که بر خلاف پیش بینی 3 میلیون بشکه ای تنها 926 هزار بشکه افت کرده است و این به معنای شکننده بودن روند ترمیم تقاضا برای مصرف در بازار آمریکاست.