صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک های جدید می توانند نسبت به نقل و انتقال چک های خود از طریق سامانه های الکترونیک بانک ملی ایران در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، ثبت الکترونیکی نقل و انتقال چک های صیادی از اسفندماه سال گذشته در اپلیکیشن ایوا و شعب دیجیتال بانک مالی ایران (بام و نشان بانک) در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

همچنین برای آن دسته از مشتریانی که امکان استفاده از سامانه بام و یا اپلیکیشن های مبتنی بر تلفن همراه را ندارند، امکان ثبت چک های یاد شده در سایت بانک وجود دارد.

سامانه پیگیری مبادلات چک بانک ملی ایران به نشانی https://sayad.bmi.ir در دسترس قرار گرفته است و مشتریان می توانند چک های صیادی را ثبت کرده و یا چک های ثبت شده را پیگیری کنند.

چک‌ها بدون ثبت در سامانه صیاد قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارند و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در سامانه یاد شده، امتناع خواهند کرد.

بر اساس قانون جدید چک، صادرکننده چک مکلف است اطلاعات آن شامل تاریخ، مبلغ و هویت ذی‌نفع را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

ذی‌نفع چک نیز در زمان تحویل چک جدید، موظف است به سامانه صیاد مراجعه کرده و با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک در اختیار، مراتب تائید دریافت چک را اعلام کند.