منصور یزدی زاده مدیرعامل و معاونین ذوب آهن اصفهان با آیت ا... سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ۱۶ فروردین ماه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری موج، آیت ا... طباطبایی نژاد در این  دیدار گفت: انتظار است در سال جدید که با اعیاد شعبانیه آغاز شد و از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری گردید، تدابیر لازم از سوی دولت برای استفاده کامل از ظرفیت های تولیدی ذوب آهن اصفهان اندیشیده شود .

امام جمعه اصفهان افزود: تولید ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی اقدام بسیار خوب و ارزنده ای بود و درج عنوان ساخت ایران بر روی این محصولات بسیار غرور آفرین است .

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به امضای قرارداد ۲۵ ساله باچین، گفت: این قرارداد، کاملاً بر مبنای شریعت و قانون است و تمام موارد آن توسط نهادهای نظارتی، کنترل می شود.

آیت ا... طباطبایی نژاد اظهار داشت: این قرارداد در خنثی سازی تحریم های ظالمانه آمریکا نقش مهمی دارد و این کشور را وادار می کند که رفتار خصمانه خود را تغییر دهد.

امام جمعه اصفهان گفت: اسلام، مبادله و ارتباط با کسانی که بر سر دیانت با ما سرجنگ دارند و یا قصد سلطه گری دارند را حرام دانسته اما سایر ارتباطات و مبادلات را تشویق کرده است .

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، مانع تراشی بر سر صادرات را از جمله موانع پیش روی تولیدکنندگان دانست و گفت: نباید گرانی کالاها را حاصل صادرات آن ها دانست چرا که دستیابی به بازارهای صادراتی به سختی انجام می شود و مانع تراشی در برابر صادرات باعث از دست رفتن این بازارها می گردد. در این خصوص سیاست های بازاریابی ما نیز در حوزه صادرات نیاز به بازنگری دارد.

آیت ا... طباطبایی نژاد از مدیریت ذوب آهن اصفهان که موفق شده مشکلات این شرکت را کاهش دهد و دستاوردهای خوبی حاصل کرده است، قدردانی نمود و گفت: نقش ذوب آهن در اقتصاد، توسعه صنعت و اشتغال زایی بسیار مهم است و این صنایع مادر باید همیشه رونق داشته باشند چرا که شکوفایی صنعت کشور به این صنایع وابسته است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این دیدار، گزارشی از عملکرد این شرکت در سال ۹۹ ارائه نمود و گفت: در سال گذشته با وجود مشکلات مختلف از جمله عدم دسترسی به مواد اولیه وشیوع کرونا، این شرکت به لحاظ کیفی موفق به تحقق رونق تولید شد و محصولات جدید و مهمی به سبد محصولات این شرکت اضافه گردید که سرآمد آن، تولید ۵۰ هزار تن ریل بود که ۳۰۰ کیلومتر خط آهن تمام ایرانی را به دنبال داشت .

وی با اشاره به اقدامات ذوب آهن اصفهان در راستای کاهش مصرف آب، گفت: امیدوارم در سال جاری با همت پولاد مردان ذوب آهن اصفهان و همچنین پشتیبانی لازم از تولید، شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات این شرکت باشیم.