نشست پویش ملی اطلاع رسانی مقابله با کرونا (پویش ملی ره سلامت) با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان های همراه گام چهارم بسیج و پویش ملی اطلاع رسانی مقابله با کرونا به صورت ویدئو کنفرانس در استودیو سلامت برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، در ابتدای این نشست حریرچی با بیان این که سلامت موضوعی چندوجهی و با سایر مسائل اجتماعی بسیار مرتبط است، گفت: اصولا سلامت مردم اعم از جسمی و روانی بیش از ۸۰ درصد به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت وابسته است که خارج از حوزه بهداشت و درمان رخ می دهد. همچون میزان درآمد ملی آن کشور خصوصا سرانه ملی، توزیع مناسب و عادلانه درآمد، میزان اشتغال و بهره مندی مردم از مسکن مناسب یا موارد منفی مانند اعتیاد، طلاق و بیکاری. بی راهه است که فکر کنیم همه مسائل بهداشت و درمان کشور را با پزشکی می‌توان رفع کرد.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این نشست با تشریح اقدامات گسترده این شرکت در مبارزه با کرونا و اختصاص بیمارستان شهید مطهری برای ارائه خدمات به مردم و کمک هایی که وزارت بهداشت می تواند در این زمینه داشته باشد، گفت: در ذوب آهن اصفهان، رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، عملی و اقدامات لازم برای غلبه بر کرونا انجام شده است، بنابراین باید در خارج از محیط های کار و به ویژه در ایام تعطیلات، مراقب افراد بود.

وی افزود: ما نیز خود را در راستای غلبه بر کرونا مسئول می دانیم تا ان شاءا... این دوره سخت را پشت سر بگذاریم.

در پایان این نشست جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از همکاری و همیاری ۷۰ شرکت و برند صنعتی و تجاری همراه و همیار گام چهارم بسیج و پویش ملی اطلاع رسانی مقابله با کرونا قدردانی کرد .