وزیر صمت گفت: بالغ بر ۷۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید توسط شبکه بانکی در سال ۹۹ ارائه شده است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح تام اظهار کرد: اقتصاد ایران ظرفت تولید بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کالا را دارد و ما وظیفه بستر سازی و ایجاد زمینه برای تولید را بر عهده داریم. زمینه برای جذب نقدینگی برای واحد‌های تولیدی باید فراهم شود.

او گفت: بر اساس همین سیاست علاوه بر تکالیف قانونی ابلاغی مجلس و مبالغی که سالانه به واحد‌ها ارائه می‌کنیم، سال گذشته بالغ بر ۷۲۰ هزار میلیارد تومان  به بخش تولید توسط شبکه بانکی تسهیلات ارائه شده است. ما باید روز به روز دنبال رشد و ترقی باشیم و همان طور که می بینید رشد صنعتی ۸ درصد را در اوج کرونا و تحریم در داخل کشور داشتیم. ۱۴۶ میلیون تن کالا تجارت شده است. سال گذشته از این بحران‌ها عبور کردیم و جالب است بدانید که در شروع شیوع کرونا اقلام مقابله با این ویروس با کمبود مواجه شده بود و امروز ۸۲ میلیون ماسک در انبار‌های ما موجود است و در مورد این کالا صادرات محور شده‌ایم.

رزم حسینی بیان کرد: طرح تام به منابع وزارت صمت مربوط است. مبالغ قابل ملاحظه‌ای به صورت مالی و اعتباری در نظر گرفته شده است که باید از مسیری با همراهی تولید کنندگان برتر و موفق خلق پول را به سمت تولید هدایت کنیم.

وزیر صمت افزود: واحدهای مناطق کمتر برخوردار را با تامین مالی به سمت گسترش تولید هدایت خواهیم کرد. معادن و صنایع معدنی ما بسیار فعال هستند و فروردین امسال ۸۰ درصد رشد صادرات نسبت به فروردین سال قبل داشتیم. حتی اگر تحریم ها برداشته شوند از تولید حمایت می کنیم و بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده به تولید ادامه خواهیم داد.