معاون اقتصادی رئیس‌ جمهوری، مصوبات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در خصوص بازار سرمایه را به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌ جمهوری، مصوبات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در خصوص بازار سرمایه را به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: بند الف تصمیمات جلسه ۲۰۱ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ که به تأیید ریاست جمهوری رسیده است، به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

۱. بانک مرکزی در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی ظرف مدت ۳ هفته نسبت به فروش تدریجی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی به حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت سرمایه واریز کند.

۲. به منظور حمایت از تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازار سرمایه، بانک مرکزی به فوریت نسبت به لغو بخشنامه‌ها و مصوبات ممنوعیت اعطای تسهیلات برای خرید سهام شرکت‌های سرمایه گذاری، هلدینگ و کارگزاری‌ها اقدام نماید.

۳. سرمایه گذاری در خرید سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه جزو مصادیق سرمایه گذاری قابل قبول برای اعطای اقامت ۵ ساله به اتباع خارجی است. ترتیبات اجرایی این موضوع با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت کشور در شیوه نامه مربوط لحاظ شود.