مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: تولید ریل،آرزوی دیرینه مردم ایران بود که تلاشگران ذوب آهن اصفهان با کوشش شبانه روزی خود بر این خواسته جامه عمل پوشاندند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولید کنندگان ریل دنیا قرار دادند.

به گزارش مرور نیز، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن گفت: تولید ریل،آرزوی دیرینه مردم ایران بود که تلاشگران ذوب آهن اصفهان با کوشش شبانه روزی خود بر این خواسته جامه عمل پوشاندند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولید کنندگان ریل دنیا قرار دادند.

وی خاطر نشان ساخت : فرآیند تولید ریل از فولاد آن تا مرحله نورد با چالش های فراوانی همراه بود اما ذوب آهن اصفهان با وجود بهره مند نبودن از یارانه انرژی و سهمیه مواد اولیه از این آزمون نیز سربلند خارج شد تا بتواند با افتخار در زمینه دستیابی به این محصول ایرانی نقش کلیدی داشته باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد : ریل زبانه سوزن،جدیدترین ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان است و به دلیل نقش مهمی که در خطوط ریلی دارد از آن به عنوان کلید توسعه حمل و نقل ریلی یاد می شود.

این مقام مسئول ادامه داد : در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات ریلی مانند چرخ و محور،نیز ذوب آهن اصفهان مطالعات مربوطه را انجام داده و با راه آهن جمهوری اسلامی مذاکرات خوبی داشته تا از مسیر این مشارکت،چنین تجهیزاتی نیز تولید شود.

یزدی زاده گفت : در کنار تحویل محموله۶۰ هزار تنی ریل به مترو تهران،ریل UIC۵۴ را نیز در خردادماه تحویل می دهیم.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان توانایی تولید ریل ۱۲۰ متری را دارد و برای تولید مقاطع ریل طویل تر نیاز است از برنامه های توسعه راه آهن مطلع باشد و بر این اساس برنامه های تولید خود را تنظیم نماید.

مدیرعامل شرکت خاطر نشان کرد : ذوب آهن اصفهان با تولید ریل،جریان تحریم را در هم شکست و به همگان اثبات کرد ایران و ایرانی همواره برای قطع وابستگی به کشورهای خارجی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

این مقام مسئول تصریح کرد : امروز همه ما باید متعهد باشیم از صنعت حمل و نقل ریلی به عنوان یک صنعت پاک و ایمن حمایت کنیم و برای توسعه آن با همدلی و هم افزایی تلاش کنیم.