رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان اردستان گفت: در سفر وزیر صمت به شهرستان اردستان بازدید از شرکت تعاونی فولاد کویر، سیما کاشی اردستان انجام می شود و شرکت فاستونی اردستان پس از ۶ سال تعطیلی مجددا افتتاح و راه اندازی می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ایراسین، حمیدرضا باقری اظهار کرد: شهرستان اردستان در ۱۰۰ کیلومتری شمال استان اصفهان واقع شده است و این شهرستان دارای ۶۷ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی است که ۵۰ واحد آن فعال است.

وی افزود: ۱۶ واحد صنعتی در شهرستان اردستان دارای جواز تاسیس است که از این واحدها، ۷ واحد صنعتی بیش از ۵۰ نفر نیروی انسانی دارد و ۱۰۱ فقره پروانه بهره برداری معدن در این شهرستان صادر شده که ۵۸ فقره از این معادن فعال و نیمه فعال است. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان تصریح کرد: دو هزار و ۶۵۰ واحد صنفی در شهرستان اردستان فعال است و یک اتاق اصناف هم در این شهرستان قرار دارد.

باقری با اعلام سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۳۱ اردیبهشت ماه به این شهرستان توضیح داد: در این سفر قرار است بازدیدی از مجتمع تعاونی فولاد کویر اردستان ، سیما کاشی و واحد کویر مقوا انجام گیرد تا این واحدهای صنعتی در هفته دولت به بهره برداری برسد. وی افزود: همچنین، در سفر وزیر صمت قرار است واحد فاستونی اردستان پس از ۶ سال رکود و با تملک بانک سپه و جذب سرمایه گذار مجددا به چرخه تولید برگردد و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان گفت: فولاد کویر اردستان با سرمایه گذار خارجی و ظرفیت اسمی ۹۵ هزار تن آهن اسفنجی و اشتغال زایی ۸۰۰ نفر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی همراه است. این واحد صنعتی در فازهای بعدی با نیروگاه های حرارتی و تولید ۱۶مگاوات برق و نوردگرم به بهره برداری می رسد. وی افزود: استعلامات سه شهرک صنعتی اردستان، زواره و مهاباد توسط شرکت شهرک های صنعتی در دست اقدام است.