غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی چهارشنبه پنجم خرداد از ساعت ۲۱ تا نزدیک ساعت ۲۴ به سوالات طرح شده توسط کاربران کلاب هاوس پاسخ داد.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی چهارشنبه پنجم خرداد از ساعت ۲۱ تا نزدیک ساعت ۲۴  به سوالات طرح شده  توسط کاربران کلاب هاوس پاسخ داد.

در این گفت و گو که با حضور بیش از دویست نفر از کاربران این رسانه ارتباطی برگزارشد، رئیس کل بیمه مرکزی بصورت کاملا شفاف و بی پرده با آنان به گفت و گو پرداخت.

وی دراین گفت و گوی صمیمانه از دیجیتالی کردن فعالیت های بیمه‌ای به عنوان مهم ترین محور فعالیت های خود در صنعت بیمه یاد کرد و ادامه داد؛ فعالیت های استارتاپی بیمه ای هیچ گونه خدشه ای بر فعالیت های بیمه ای توسط همکاران شبکه فروش اعم از نمایندگان و کارگزاران و ارزیابان خسارت وارد نمی کند و فعالیت در این دو عرصه هیچ منافاتی با هم ندارد.

وی از حضور یکی از اعضای صنعت بیمه در جمع کاندیداهای نهایی ریاست جمهوری به عنوان یکی از ظرفیت های پر دامنه ی این صنعت یاد کرد و ادامه داد : مسلما بیمه مرکزی بنا به ماهیت دولتی خود نمی تواند بصورت مستقیم از کاندیداها حمایت کند، این صنعت هم به مانند سایر حوزه ها در این انتخابات مشارکت کرده و تلاش می کند که زمینه های لازم را برای افزایش مشارکت مردم فراهم کند.

سلیمانی از ارائه مجوزهای جدید به شرکت های بیمه ای به عنوان یک فرایند طبیعی یاد کرد و گفت: صدور مجوز ها به شرکتهای جدید در امتداد تقاضاهای واصل شده انجام شده و این سیاست در جهت تخصصی شدن شرکتهای بیمه ای سیر می کند ضمن آنکه در مسیر این فعالیت،  تغییراتی در جهت افزایش توانمندیهای مالی و سرمایه گذاری  تخصصی برای شرکت ها و متعاقب آن کمک به بهبود خدمات ارائه شده، صورت گرفته است.

سلیمانی در بخش دیگری از این گفت و گو به فعالیتها و برنامه های تبلیغاتی و فرهنگی مانند برنامه‌های تلویزیونی، گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتابهای درسی حضور فیزیکی در مدارس، انتشار کتب تخصصی  و هم چنین برگزاری همایش بزرگ بیمه و توسعه بصورت انلاین و با حضورربیش از ۱۷ هزار نفر  اشاره کرد و گفت؛ اجرای برنامه‌های تبلیغاتی در صدا و سیما بسیار هزینه بر هست و صنعت بیمه کشور هم در حد بضاعت خودش در این عرصه به فعالیت پرداخته است.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از این گفت و گوی بی تعارف، از تعدیل هزینه  های بیمه های درمانی به عنوان یکی از برنامه های ضروری نام برد و گفت: تحریم ها مشکلات زیادی برای بیمه ایجاد کرد و باعث شد توزیع ریسک در خارج از کشور با محدودیت های زیادی مواجه و این ریسک ها به داخل کشور منتقل شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با گشایش های جدید، زمینه های لازم برای همکاری های بین المللی ایجاد شود.

سلیمانی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص ظرفیت های جدید بیمه ای در کشور،  گفت : این ظرفیت همچنان وجود دارد و برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، لازم  است بر اساس اصول علمی و فنی به شرکتهای بیمه ای موجود اضافه شود، ضمن آنکه ما موظفیم که به همه تقاضاهای دریافتی رسیدگی کنیم.