کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا از فعالیت مجدد تالار‌ها از تاریخ ۶خرداد ، مشروط بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران؛ در پی مکاتبات، رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران مبنی بر بازگشایی و فعالیت مجدد تالار‌ها، کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا از مورخ 1400/03/06 موافقت خود را در خصوص صدور مجوز فعالیت مجدد تالار‌ها مشروط بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها اعلام داشت.

براین اساس مقرر شد در فضای باز تالار‌ها با در نظر گرفتن فاصله 3 متر برای هر صندلی و تامین فضای 8متر مربع برای هرنفر، حداکثر با 30٪ ظرفیت فعالیت و پذیرش مشتری برای خدمات صورت پذیرد.

همچنین در خصوص فضای بسته و مسقف تالار‌ها (سالن) علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل‌ها اعلام شده در فضای باز، رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شهر‌های قرمز حداکثر تا 15 نفر، نارنجی 20نفر، زرد 30 نفر و در شهر‌ها با شرایط آبی تا 50 نفر لازم و ضروری است.

شایان ذکر است جزئیات، الزامات و پروتکل‌های بهداشتی مربوط به تالارداران در سایت اتاق اصناف ایران و نیز سایت مرکز بهداشت محیط کار وزارت بهداشت درج گردیده است.