بانک سینا و بنیاد علوی در راستای کمک به اجرای وظایف و ماموریت بنیاد علوی مبنی بر پیاده سازی الگوی آبادانی و پیشرفت در جهت تامین مالی طرح های مناطق هدف، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک سینا ، این تفاهم نامه در مراسمی با حضور سیدضیاء ایمانی مدیرعامل این بانک و محسن منصوری مدیرعامل بیناد علوی با هدف اعطای وام قرض الحسنه به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد به امضا رسید.

دکتر ایمانی در این مراسم با اشاره به ضرورت تلاش برای حمایت از اقشار آسیب پذیر به ویژه اشتغال و مسکن در مناطق کمتر توسعه یافته، گفت: بانک سینا و بنیاد علوی، پیشتر نیز از طریق تفاهم نامه های همکاری متعدد، اقدامات مطلوبی را در حمایت از اقشار کم بضاعت و محروم جامعه برداشته اند و این تفاهم نامه نیز در تداوم همین روند به امضا رسیده است.

وی با بیان آنکه یکی از مسئولیت های بانک سینا، تلاش در جهت تحقق ماموریت های بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار عمده بانک، مبنی بر کاهش فقر و توسعه اشتغال در مناطق کمتر برخوردار کشور است، اظهار داشت: این بانک در همکاری با بنیاد علوی در قالب طرحهای مختلف، بالغ بر 8188 میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری و اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت کرده است.

دکتر ایمانی افزود: از دیگر اقدامات مهم این بانک در سال گذشته، کمک 50 میلیارد ریالی به مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی در 7 استان درگیر کرونا، خرید و اهدای 950 دستگاه تبلت به دانش آموزان مناطق محروم کشور و اختصاص 30 میلیارد ریال بابت آزادی 157 تن از زندانیان جرائم غیرعمد بوده است و ساخت مدرسه.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و اراده جمعی و تکیه بر توان ملی و بومی، شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون کشور و کاهش فقر در لایه های مختلف جامعه باشیم.

منصوری مدیرعامل بنیاد علوی هم ضمن قدردانی از همکاری های بانک سینا، گفت: ماموریت بنیاد علوی تلاش در جهت تقویت خانواده های نیازمند و محروم به ویژه در مناطق روستایی است که با ارائه طرح ها و برنامه های مختلف در این جهت گام برمی دارد.

وی ابراز داشت: بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، مسئول پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت می باشد و در حال حاضر در 30 منطقه مشغول پیاده سازی الگوی آبادانی و پیشرفت است.

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه مبلغ 10 هزار میلیارد ریال منابع جهت پرداخت وام قرض الحسنه ضروری و اشتغالزایی به جامعه هدف بنیاد علوی از سوی طرفین تامین خواهد شد.