در این دوره از ممیزی که از تاریخ ۱۱-۸-۹۵ تا ۳-۹-۹۵ توسط یک تیم هشت نفره از شرکت SGS به عمل آمد، روند اجرایی استانداردهای مدیریت کیفیت (ISO۹۰۰۱:۲۰۰۸)، محیط زیست (ISO۱۴۰۰۱:۲۰۰۸)، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت (OHSAS۱۸۰۰۱:۲۰۰۷)، مدیریت آموزش (ISO۱۰۰۱۵:۱۹۹۹) و مدیریت انرژی (ISO۵۰۰۰۱:۲۰۱۱) در فولاد مبارکه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، در بخش آغازین جلسه اختتامیه این دوره از ممیزی مهندس حسینیان سر ممیز تیم ممیزی گزارشی از نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود در حوزه های تمرکز این دوره از ممیزی مشتمل بر اطلاع رسانی، آموزش و اجرای صحیح دستورالعمل ها و گردش کارها،  آگاهی کارکنان از ریسک ها و دستورالعمل های ایمنی مرتبط، تحقق اهداف مرتبط با مدیریت هزینه ها، شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی و اجرای اقدامات اصلاحی و همچنین تحقق اهداف مرتبط با ارتقای کیفیت ارائه نمود.
این گزارش حاکیست در این جلسه دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن قدردانی از زحمات تیم ممیزی و همکاری کارکنان شرکت در جریان انجام ممیزی، بر پیگیری جدی زمینه های قابل بهبود و تعمیم آن در کلیه فرایندها و بخش های سازمان تأکید نمود.
وی افزود: فارغ از ارزش این گواهینامه ها و اعتبار آنها، برای شرکت از نظر زیست محیطی، ایمنی و سلامتی کارکنان و محیط پیرامون مهم است که واقف باشیم، چه کاری انجام می دهیم و در چه محیطی کار می کنیم. بنابراین باید دقت کنیم با نظارت دقیق به جایی برسیم که هیچ گاه حادثه ای نداشته باشیم.
دکتر سبحانی تأکید نمود: در ممیزی ها بایستی زمینه های قابل بهبود را جدی تر دنبال کنیم مثلاً در مدیریت پسماندها باید کارهای اجرایی آن در بخش های مختلف صورت پذیرد و برنامه ریزی و کنترل های لازم را داشته باشیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: باید برنامه های اجرایی در قالب برنامه کوتاه و بلندمدت انجام پذیرد و مرتب کنترل شود تا جائی که مطمئن شویم که در زمان تعریف شده پروژه ها انجام می شود.
وی تصریح نمود: به طورکلی وقتی شرکت ها استانداردها را دنبال می کنند، به دنبال بهبود سیستم ها و روش های کاری خودشان هستند و این بهانه‌ای است تا از این فرصت برای بهتر کار کردن و خودارزیابی استفاده نموده و در نهایت، برای بهتر شدن تلاش نمایند.
دکتر سبحانی با تأکید بر اینکه باید در تمام بخش های سازمان سیستم های کنترلی تجهیزاتی و فردی و با نظارت کامل بر آنها داشته باشیم، گفت: برای این منظور در هر واحد تعیین و حضور یک نماینده الزامی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: فولاد مبارکه یکی از نادر واحدهای کشور است که همه استانداردها را به نوعی الگوی خود قرار داده و در چارچوب این استانداردها فعالیت می کند این شرکت همواره در بین صنایع داخلی کشور و بین المللی به عنوان یک شاخص مطرح است، بدین منظور باید بیش از پیش تلاش نماییم تا ضمن تثبیت این اعتبار در جهت ارتقای آن نیز گام های ارزنده تری برداریم.