یدالله صادقی گفت: هرگونه افزایش قیمت نان تخلف است و تعزیرات با واحدهای که قیمت ها را بالا برده اند برخورد می کند و در شرایط کنونی طبق گزارش های ارسالی به سازمان تعزیرات باید درباره برخورد با واحدهای متخلف توسط این سازمان به مردم اطلاع رسانی شود.

به گزارش مرور نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران  با اشاره به اینکه هرگونه افزایش قیمت نان تخلف است و تعزیرات با واحدهای که قیمت ها را بالا برده اند برخورد می کند، گفت: در حال حاضر بازرسی ها به صورت روزانه انجام می شود و همکاران ما گزارش ها را به سازمان تعزیرات فرستاده اند اما اینکه تاکنون با این واحدهای متخلف برخورد شده است یا نه، اطلاعی ندارم و سازمان تعزیرات باید در این زمینه گزارش های لازم را به مردم اطلاع رسانی کند.

یدالله صادقی درباره وضعیت بازار مرغ با توجه به خبرهای که در چند وقت اخیر مبنی بر افزایش دوباره قیمت مرغ منتشر شده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی مسئولیت تنظیم بازار مرغ به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و هم اکنون اطلاعاتی درباره میزان تولید و توزیع مرغ در سطح کلان کشور ندارم، اما در سطح خرده فروشی میزان عرضه مرغ نسبت به فروردین و اردیبهشت ماه کمتر شده و این مساله می تواند روی قیمت ها تاثیر بگذارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در پاسخ به این سوال که میزان تخلفات در بخش خرده فروشی نسبت به سال گذشته چه تغییراتی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر نمی توانم آمار مقایسه ای در این زمینه ارائه دهم به دلیل اینکه اطلاعات به روز در دسترس ندارم، اما به طور کلی در شرایط کنونی فعالیت های بازرسی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

صادقی افزود: در برخی مواقع بازرسی ها روی واحدهای عمده فروشی کالا متمرکز است و برای واحدهای که تخلف می کنند تشکیل پرونده می شود و ارقام پرونده ها بالا می رود، اما در برخی مواقع که تمرکز بازرسی ها بر روی واحدهای خرده فروشی است تعداد پرونده های تخلفی بیشتر می شود، اما ارزش این پرونده ها کاهش پیدا می کند و این مساله به دلیل نوع فعالیت خرده فروشی و عمده فروشی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران درباره وضعیت فعالیت اصناف در شرایط کنونی و اینکه آیا محدودیت ها همچنان پابرجا هستند یا خیر؟ اظهار کرد: در حال حاضر طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا گروه های اول و دوم صنفی می توانند فعالیت کنند و همه آنها تا ساعت های مجاز فعالیت های خود را انجام می دهند، اما گروه دوم و سوم طبق دستورالعمل های اعلامی هنوز محدودیت فعالیت دارند، برای نمونه تالارهای پذیرایی یا گروه های مشاوره و ... محدودیت دارند و این به ساعت خاصی مربوط نمی شود و نمی توانند در شرایط کنونی فعالیت کنند و تا زمانی که ستاد کرونا دستورالعمل جدیدی ابلاغ نکند، محدودیت های قبلی تداوم خواهند داشت.

صادقی درباره اینکه اصناف مجاز تا چه ساعتی می توانند فعالیت داشته باشند، گفت: هر ساعتی که ستاد کرونا برای منع تردد محدودیت و ممنوعیت اعلام کرده همان ساعت هم مشمول توقف فعالیت اصناف است و اگر واحد صنفی بعد از آن باز باشد تخلف کرده است.

در یک ماه گذشته خبرهای مبنی بر صدر مجوز برای افزایش قیمت نان منتشر شد و مسئولان اتحادیه اعلام کردند هنوز زمان اجرای این مجوز ابلاغ نشده است، در همین زمان بسیاری از نانوایی ها به صورت غیر مجاز قیمت ها را بالا برده بودند و  نابسامانی های زیادی در این زمینه رخ داده بود و بعد از آن دستگاه های متولی اعلام کردند که هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت نان صادر نشده است و با متخلفان برخورد می شود، در شرایط کنونی هم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران اعلام کرده است که گزارش واحدهای متخلف به سازمان تعزیرات ارسال شده و این سازمان باید درباره برخورد با واحدهای متخلف گزارش ها را منتشر کند اما تاکنون در این زمینه خبری منتشر نشده است.