فرشتگان آسمانی شهرستان لنجان ، این دختران آینده ساز که تجلی زیبایی خدا هستند ، در اجتماعی با شکوه با نام دردانه های شهر، گردهم آمدند تا در میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در دهه کرامت ، سرود شادی سردهند.

به گزارش مرور نیوز، اجتماع بزرگ دختران شهرستان لنجان و مراسم دردانه های شهر به همت حوزه مقاومت بسیج شهید تند گویان و روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی ۲۲ خرداد ماه در ورزشگاه قیام زرین شهر برگزار شد .

 این مراسم که با حضور حجت الاسلام قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر ، مجید مرادیان معاون روابط عمومی و سرهنگ مختاری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تند گویان ذوب آهن اصفهان همراه بود ، حجت الاسلام داستان پور از اساتید حوزه و دانشگاه و فعال فرهنگی و اجتماعی ، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) گفت : نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام دختر فرصتی برای الگو برداری از شخصیت آن بزرگوار و بهترین راه دستیابی دختران امروز و مادران فردای به زندگی سالم، همراه با موفقیت و سعادتمندی است.

وی افزود : دختران مظهر نشاط زندگی و آرامش هستند و در صورتی که جهل ، ناتوانی و نگرانی و استرس را از خود دور کنند می توانند بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزنند .

وی گفت : همانگونه که مردان در فعالیت های اجتماعی و تصمیم گیری های مهم حق مشارکت دارند، زنان نیز می توانند قابلیت های خود را در این خصوص بروز داده و با نقش سالم و سازنده در اجتماع، مسئولیت زن را به خوبی عملی سازند.

وی یاد آور شد : نقش محوری مادر در سازندگی کشور بسیار موثر است، همچنانکه در دین اسلام مانعی برای مشارکت زنان در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وجود ندارد . در واقع طبق تعالیم اسلام ، زنان نقشی مؤثر در اجتماع دارند و باید هم گام با مردان در مسایل مهم اجتماعی نقش آفرینی نماید.

مجید مرادیان معاون روابط عمومی ذوب آهن نیز با اشاره به اینکه این مراسم با مشارکت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان برگزار شده است گفت : اجتماع بزرگ دختران شهرستان لنجان در دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و در راستای مسئولیت های اجتماعی که ذوب آهن اصفهان در منطقه و کشور ، برگزار شد .

وی ، مراسم دردانه های شهر را گامی درجهت تجلیل و بزرگداشت مقام زن و دختر و توجه به جوانان که آینده سازان کشور هستند ، توصیف نمود و افزود : تربیت نسل، مهم ترین نقش زنان است و جامعه در این مسیر حساس باید پشتیبان و حمایت کننده زنان در عرصه اجتماع باشد .

معاون روابط عمومی شرکت گفت : بانوان و دختران باید از کرامت، ارزش و جایگاهی که اسلام به آنها بخشیده در جهت رشد و کمال خود بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه دختران مایه برکت خانواده هستند، بیان کرد : دختران با الگو قرار دادن رفتار و آموزه های دینی حضرت معصومه(س) می توانند سبب رشد و تعالی خانواده باشند.

سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه همه باید به حقوق، کرامت و ارزش دختران و زنان احترام بگذارند،گفت : همزمان با روز ولادت حضرت معصومه (س) مراسمی در ورزشگاه قیام زرین شهر برگزار شد تا از بانوان و دختران رای اولی که در شهرستان لنجان سکونت دارند تجلیل گردد .

وی با اشاره به اینکه در این تجمع دو هزار نفری ، دختران خانواده بزرگ ذوب آهن نیز شرکت داشتند افزود : یکی از اهداف مهم این مراسم ، تبین شاخصه های زن و دختر در تراز انقلاب اسلامی است و قطعاً این برنامه ها در راستای مسئولیت های اجتماعی ذوب آهن اصفهان ، تداوم خواهد داشت .

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم از رضا شیری نوجوان قاری و حافظ قرآن تجلیل به عمل آمد.