بانک مهر ایران 322هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته پرداخت کرده است. یعنی تقریباً 16 درصد کل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های کشور، از سوی بانک مهر ایران پرداخت شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران ، بانک مرکزی در گزارشی آماری ارقام مربوط به سپرده‌ها و تسهیلات شبکه بانکی را در سال گذشته اعلام کرده است. مقایسه این ارقام با عملکرد سال گذشته بانک مهر ایران، نشان می‌دهد این بانک نقش چشمگیری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه داشته است.

بر اساس گزارش یاد شده، مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه شبکه بانکی در سال گذشته به 2268 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال پیش از خود 56 درصد افزایش داشته است. یکی از تحلیل‌هایی که می‌توان درباره این رشد ارائه کرد، افزایش اقبال مردم به عقد قرض‌الحسنه و تمایل به استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه است.

در همین رابطه مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی از سوی شبکه بانکی در سال گذشته 2029 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال پیش از خود 75 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گفتنی است بانک مهر ایران نیز به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور، سال گذشته را با رشد 66 درصدی منابع خود به پایان برد. این بانک همچنین 322هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته پرداخت کرده است. یعنی تقریباً 16 درصد کل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های کشور، از سوی بانک مهر ایران پرداخت شده است.

مبلغ تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران در طول چهار سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده و به‌طور متوسط بیش از 67 درصد در هر سال نسبت به سال پیش از خود افزایش داشته است.