صبح امروز (سه شنبه اول تیرماه1400) نشست خبری اولین مسابقه اینشورتاک در صنعت بیمه با حضور قائم مقام و مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه تعاون و خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ، پرویز خوشکلام خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی دراین نشست برگزاری این مسابقه را  ابتکاری جدید درصنعت بیمه دانست و گفت: تربیت کارشناسان با توانمندی های فن بیان، مهارت های مذاکره و فروش کمک بزرگی برای صنعت بیمه به شمار می آید که متعاقبا به گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه ختم می شود.

همچنین قائم مقام بیمه مرکزی افزود: بیمه گران همان قدر که در حوزه فروش بیمه نامه به استفاده از فن بیان نیاز دارند، باید توانایی سخن گفتن را درباره خدمات پس از فروش بیمه نامه و عمل به تعهدات بیمه گر نیز کسب نمایند، چون ای بسا این مهارت موثرتر از مهارت بازاریابی است.

وی تصریح کرد: اگر شبکه فروش آموزش های لازم در برخورد با بیمه گذاران به خصوص هنگام بروز خسارت را فراگیرند و بتوانند در شرایط بحرانی  آرامش را به بیمه گذاران منتقل کنند، گام بزرگی در اعتماد سازی و گسترش فرهنگ بیمه در جامعه برداشته ایم که مطمئنا برگزاری اینگونه مسابقات در رسیدن به این اهداف موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون نیز در این نشست با بیان این که متاسفانه صنعت بیمه در کشور ما از عدم تسلط شبکه فروش به خدمات بیمه ای و نیز ناتوانی در معرفی محصولات رنج می برد، گفت: شاید در خوشبینانه ترین حالت بتوان گفت فقط ۵ درصد شبکه فروش ما به فنون سخنوری و معرفی درست محصول آگاهی دارند که امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی، تا حد امکان به حل این مشکل کمک شود.

یونس مظلومی با تاکید بر این که «بیمه» محصولی فروختنی است، نه خریدنی، اظهار کرد: در رویداد مسابقه سخنرانی صنعت بیمه، فرصتی فراهم شده است که فعالان صنعت بیمه توانایی خود در زمینه معرفی محصول را محک بزنند و در این زمینه آموزش هم ببینند.

وی با بیان این که این رویداد، فراشرکتی است و همه دست اندرکاران صنعت بیمه می توانند در آن مشارکت کنند، ادامه داد: سخنرانی حرفه ای یک اصل پذیرفته شده در صنعت فروش است و یکی از روش های توسعه فرهنگ بیمه و نیز کمک به افزایش ضریب نفوذ آن، افزایش مهارت سخنوری فروشندگان بیمه به منظور اقناع خریدار است.

به گفته وی، برگزاری مسابقات سخنرانی در دنیا بسیار رایج و در کشور ما نیز تا حدودی شناخته شده است، اما برگزاری این مسابقه در صنعت بیمه کشورمان برای نخستین بار رخ می دهد و امید آن می رود که با ادامه این رویداد در سال های بعد، بتوان اثر مطلوب آن را در فروش بیمه نامه های خرد مانند زندگی، حوادث انفرادی، آتش سوزی و … مشاهده کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون همچنین به موضوع استارت آپ ها و شرکت های بیمه بر سر رقابت در بازار اشاره کرد و با بیان این که حتی در توسعه یافته ترین کشورها، حداکثر ۳۰ درصد فروش صنعت بیمه از طریق استارت آپ ها رخ می دهد، اظهار کرد: در کشور ما این رقم حدود ۲ درصد است، بنابراین می توان گفت که استارت آپ ها تهدیدی برای شبکه فروش محسوب نمی شوند.

"حق به جانب" دبیر اجرایی این رویداد نیز با تاکید بر لزوم تقویت توانایی سخن گفتن درباره حوزه فعالیت توسط فعالان هر بخش، گفت: حتی سخنران های حرفه ای هم نیاز به آموزش دارند و نخستین مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه این زمینه را برای همه علاقه مندان فراهم کرده است.

علاقه مندان به مشارکت در این رویداد می توانند با مراجعه به سایت insurtalk.org اطلاعات کاملتری در این باره دریافت کنند.