مدیرعامل بانک صادرات ایران در جلسه مشترک با مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت فولادمبارکه ، کیفیت محصولات این شرکت را قابل رقابت با دیگر کشورهای صنعتی توصیف کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران ، با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگترین مجتمع های اقتصادی ایران و خاورمیانه است افزود: در گذشته با واردات ورق آن هم با کیفیت پایین و قیمت بالا مواجه بودیم اما هم اکنون با وجود محصولات با کیفیت فولاد مبارکه تا حدود زیادی این مشکل برطرف شده است.

وی خاطر نشان کرد: تولید ۷.۲ میلیون تن در سال رقم قابل توجهی است و مهمتر اینکه کل زنجیره را پوشش داده و کشور را از واردات این نوع محصولات بی نیاز می کند.

فولاد مبارکه یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی است

صیدی با مثبت ارزیابی کردن تشکیل گروه مالی توسط فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه یکی از بزرگترین شرکتهای بورسی است و ورود این شرکت برای تشکیل یک مجموعه گروه مالی فعالیت ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه مجموعه های بزرگی مانند فولاد مبارکه علاوه بر اعتبار خودشان یک اعتبار معنوی نیز به همراه دارند افزود : آمادگی انجام صد در صد کارهای ارزی شرکت فولاد مبارکه توسط بانک صادرات وجود دارد و از آن استقبال می کنیم.

مدیر عامل فولاد مبارکه  نیز در این جلسه به میزان تولید فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه پرداخت و اظهار کرد: اکنون تولید زیر سقف کارخانه فولاد مبارکه در اصفهان به ۷.۲میلیون تن رسیده است و این یعنی تولید که در ابتدا ۲.۴ میلیون تن بوده در حال حاضر به بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است. همچنین در گروه فولاد مبارکه تولید فولاد خام به بیش از ۱۰.۲ میلیون تن رسیده است.

حمید رضا عظیمیان افزود: گروه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ایران و منطقه MENA (شمال آفریقا و خاورمیانه) است. اینکه زیر یک سقف در یک واحد صنعتی هشت کوره قوس الکتریکی وجود داشته باشد در دنیا بی‌نظیر است. این مورد فقط در فولاد مبارکه وجود دارد و پس از آن یک کارخانه در مکزیک با پنج کوره قوس الکتریکی مشغول به فعالیت است.

نقش کلیدی فولاد مبارکه در عرصه تولید ملی

عظیمیان با تشریح فرایندهای تولید و حجم بالای عملیات‌های اجرایی در فولاد مبارکه به جایگاه این کارخانه بزرگ صنعتی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این شرکت یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای صنعتی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال تاسیس یک هولدینگ مالی هستیم و از سازمان بورس درخواست شرکت تامین سرمایه کرده ایم افزود: این موضوع با هدف تامین مالی پروژه های داخلی فولاد مبارکه و همراهی دولت شکل گرفته است.

عظیمیان همکاری با بانک صادرات را خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون ما شرکتی بورسی با نقش خوب در سازمان بورس و شرکتی تولیدی با نقش کلیدی در سطح کشور هستیم.

صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری فولاد مبارکه در سال 99

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران بانک صادرات به ذکر آمار مالی سال گذشته پرداخت و گفت: فولاد مبارکه در سال گذشته با درآمد فروش بالغ بر 77 هزار میلیارد تومان ،طلایی ترین ترین سال خود بلحاظ سودآوری را پشت سر گذاشت.

حامد حسین ولی بیک  با بیان اینکه سود عملیاتی شرکت در سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است افزود: این موفقیتها همگی مدیون تلاش کارکنان و شرکای تجاری کسب و کار بوده است.

وی گفت: در سال گذشته ارزش صادرات فولاد مبارکه بالغ بر ۵۵۰ میلیون دلار بوده که با این حساب گردش ارزی فولاد مبارکه در سال بالای یک میلیارد دلار خواهد بود.

ارزش بازار سرمایه فولاد مبارکه به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسید

ولی بیک با اشاره به جایگاه فولادمبارکه از نظر ارزش بازار که بین رتبه اول و دوم است، خاطر نشان کرد: هم اکنون ارزش بازار سرمایه فولاد مبارکه بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فعالیت باالغ بر ۱۰۰ شرکت در گروه فولاد مبارکه ما را برآن داشت که تاسیس هولدینگ مالی را در سبد گروه تامین مالی فولادمبارکه داشته باشیم تا از این طریق تامین مالی اقتصادی و بهینه را برای کل شرکت‌های گروه داشته باشیم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ اگر محدودیتهای انرژی مانع نشود با همراهی و کمک همه شرکای تجاری کسب و کار حاشیه سود سال قبل را تکرار خواهیم کرد.

در پایان این جلسه مدیرعامل بانک صادرات و هیئت همراه از خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید کردند.