قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پس از کاهش 2 درصدی در جلسه قبل، امروز با 10 سنت معادل 0.1 درصد کاهش به 74 دلار و 58 سنت رسید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از کند شدن روند رشد تقاضا و در حالی که شیوع مجدد ویروس کرونای هندی سبب شده تا محدودیت های رفت و آمد در سراسر جهان برقرار شود، قیمت نفت روز سه شنبه برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 14 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 72 دلار و 77 سنت رسید و کاهش 1.5 درصدی دیروز را تداوم بخشید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پس از کاهش 2 درصدی در جلسه قبل، امروز با 10 سنت معادل 0.1 درصد کاهش به 74 دلار و 58 سنت رسید.

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونای هندی در حالی است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه روسیه و سایر متحدان این سازمان قرار است روز اول جولای در مورد افزایش تدریجی تولید نفت تشکیل جلسه دهند.

پیش بینی اوپک پلاس می دهد که در سه ماهه پایانی سال عرضه جهانی نفت 2.2 میلیون بشکه کمتر از میزان تقاضا خواهد شد و از این رو تولیدکنندگان فضای لازم برای توافق بر سر افزایش تولید را دارند.

ویوک دار، تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت: «نگرانی ها در مورد اینکه اوپک پلاس تصمیم به افزایش قابل توجه تولید خود بگیرد، آن هم در شرایطی که سویه هندی ویروس کرونا در حال گسترش است سبب کاهش قیمت جهانی نفت شده است.»

اسپانیا و پرتغال، دو مقصد محبوب سفرهای تابستانی برای مردم اروپا محدودیت هایی را بر شهروندان انگلیسی واکسینه نشده در نظر گرفته اند. این در حالی است که در پی شیوع موج جدید کرونا 80 درصد مردم استرالیا هم با افزایش محدودیت های اجتماعی مواجه شده اند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، مذاکرات بر سر ایجاد یک کوریدور مسافرتی بین آمریکا و انگلیس هم به دلیل نگرانی از شیوع مجدد ویروس کرونا کند شده است.