وزیر نیرو گفت: طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده که از سال ۱۳۹۸ مطرح شده، اکنون در مراحل اجرایی قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره علت تعویق در اجرای طرح تعویض یک میلیون کولرگازی فرسوده، در جمع خبرنگاران اظهار  کرد: این کار در حال پیگیری است، در مقطعی نیاز بود که طرح مجددا به شورای اقتصاد برگردد تا اصلاحیه‌ای که برای اجرای کار نیاز بود، صورت گیرد.

او ادامه داد: اصلاحیه لازم انجام شده و شورای اقتصاد مصوبه لازم را داده است و این کار در مراحل اجرایی قرار دارد، اگرچه جزئیات آن را باید از مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق جویا شد.

اردکانیان درباره اجرایی شدن این طرح در تابستان امسال نیز گفت: بعید می‌دانم، زیرا باید طرح به مناقصه گذاشته شود.

تلاش برای اصلاح نظام تعرفه‌ گذاری آب، برق و گاز

وزیر نیرو درباره اصلاح نظام تعرفه گذاری آب و برق و گاز گفت: وزارت نیرو و وزارت نفت آیین‌نامه اجرایی پیشنهادی مشترک خود برای اصلاح تعرفه‌گذاری آب، برق و گاز را مطابق قانون به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردند.

او ضمن اشاره به جمع بندی از تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر اصلاح نظام تعرفه‌ گذاری آب، برق و گاز، ادامه داد: با توجه به اینکه برای این کار، مهلت یک ماهه تعیین شده بود، هم وزارت نیرو و هم وزارت نفت در مدت تعیین شده، آیین نامه اجرایی را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردند.

اردکانیان افزود: مرجع عرضه آیین‌نامه‌های اجرایی احکام قانون بودجه، سازمان برنامه است و در برخی موارد، این سازمان راسا اقدام به صدور آیین‌نامه می‌کند و در مواردی به حکم قانون، سایر دستگاه‌ها پیشنهاد خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌دهند.

وزیر نیرو گفت: براین اساس ما پیشنهاد‌های خود را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم و امید است در قالب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ شاهد اصلاح نظام تعرفه‌گذاری آب و برق باشیم.