شرکت بیمه کوثر در اقدامی بدیع و کم‌نظیر در صنعت بیمه، به‌زودی، با ورود مستقیم به سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ و مهمی مانند پتروشیمی خیز بلندی برای افزایش سودآوری پایدار برخواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی و اعلام مدیرعامل بیمه کوثر ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت که با توزیع سود نقدی 385 ریالی به ازای هر سهم همراه شد، با توجه به گزارش مدیرعامل از وضعیت درخشان شرکت و نیز گزارش مثبت حسابرس رسمی و بازرس قانونی، اکنون باید برنامه افزایش سرمایه را به سرعت دنبال کنیم.

مجید مشعلچی فیروزآبادی افزود: با انتخاب حسابرس رسمی شرکت برای سال 1400، فرایند افزایش سرمایه را که طبق پیشنهاد و مصوبه هیات‌مدیره شرکت 160درصد است از همین امروز آغاز می‌کنیم و اگر سازمان بورس هم برای اعطای مجوز آن ما را همراهی کند امیدواریم طی 2 ماه آینده این افزایش سرمایه به صورت کامل اجرایی شود.

وی سهام‌داری شرکت‌های بزرگ با بنیاد خوب را در بخش‌های معدنی، فولادی و پتروپالایشی یکی از سیاست‌های اصلی بیمه کوثر در سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: با این سبد سرمایه‌گذاری علاوه بر توزیع ریسک ما روند سودآوری مطمئن و پایداری را برای آینده شرکت ترسیم کرده‌ایم. البته بنا به بررسی‌های صورت‌گرفته در نظر داریم تنوع را در سبد سرمایه‌گذاری بیمه کوثر، به‌ویژه در بخش معادن و فلزات، افزایش دهیم.

مدیرعامل بیمه کوثر از فروش برخی املاک شرکت که با سوداوری مناسبی همراه خواهد بود در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در نظر داریم به کمک نقدینگی حاصل از آن و طبق برنامه‌ریزی و مذاکرات صورت گرفته در عرصه‌های سوداور اقتصادی سرمایه‌گذاری کنیم که امیدواریم به یاری پروردگار، فصل نوینی را در حیات اقتصادی شرکت بزرگ بیمه کوثر رقم بزند.