بانک سینا در راستای شفافیت مالی و رعایت مقررات و ضوابط قانونی، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه خود را پیرو آگهی های مندرج در روزنامه های کثیرالانتشار، رأس ساعت 14 روز پنجشنبه 31 تیرماه 1400 در محل سالن اجتماعات بانک برگزار نمود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک سینا این جلسه که به صورت آنلاین از طریق وبسایت بانک نیز پخش می شد با شرکت 70.63 درصد از سهامداران بانک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و باحضور نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان حسابرسی، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران بانک همراه بود.

در این جلسه پس از انتخاب اعضای هیأت رئیسه مجمع، جلسه برای بررسی عملکرد و صورت های مالی منتهی به 30 اسفند 99 بانک رسما آغاز شد.

در ابتدای جلسه مدیرعامل بانک سینا با تشریح گزارش عملکرد بانک گفت: یکی از اهداف اصلی و مهم بانک سینا، تلاش برای افزایش رضایتمندی تمامی ذینفعان گرامی از طریق ایجاد ارزش افزوده و بهره وری در روند فعالیت ها علیرغم شرایط سخت سال گذشته به ویژه شیوع کرونا و ابتلای بسیاری از همکاران بانک به این بیماری بود که خوشبختانه با از خودگذشتگی این عزیزان و معرفی طرح ها و محصولات جدید، رشد مناسبی را در عملکرد بانک شاهد بودیم.

دکتر ایمانی افزود: عملکردها حاکی از رشد 56 درصدی درآمدهای کارمزدی و رشد 54 درصدی سرمایه گذاری ها در سال 99 نسبت به سال قبل از آن بوده و سود خالص بانک در سال مالی منتهی به 30 اسفند 99 از رشد 181 درصدی برخوردار شده است.

وی از رشد 51.6 درصدی سپرده های بانک در این سال خبر داد و در عین حال تاکید کرد: یکی از استراتژی های عمده بانک سینا، تلاش برای کاهش قیمت تمام شده پول است که این رقم از 18.6 درصد در سال 98 به 16.9 درصد در پایان سال 99 رسیده است. حجم تسهیلات پرداختی بانک نیز در این سال نسبت به سال قبل با رشد 73 درصدی به رقم 259 هزار میلیارد ریال رسیده در حالی که نسبت مطالبات غیرجاری به کل مانده تسهیلات از 7.3 درصد در سال 98 به 4.5 درصد در سال 99 کاهش یافته است.

دکتر ایمانی خاطرنشان کرد: اعتبارات اسنادی بانک در سال 99 نسبت به سال قبل از آن 189 درصد و ضمانت نامه ها نیز در این بازه زمانی رشد 51 درصدی را شامل شده است.

دکتر ایمانی، گفت: بانک سینا با بهبود نرخ بازده دارایی(ROA) که نشان دهنده مدیریت دارایی ها برای کسب سود است، در سال 99 توانسته با رشد 88 درصدی به ازای هر 100 ریال دارایی، حدود 1.5 ریال سود خالص کسب کند که این رقم در سال 98 معادل 0.8 ریال بوده است. بر اساس شاخص نرخ بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) نیز، روند نزولی بازدهی حقوق صاحبان سهام با تدابیر اندیشیده شده از سال 98 معکوس شده و بانک از نظر بازدهی به روند نزولی روال قبل پایان داده به طوری که این نسبت در سال 99 در مقایسه با سال 98 با نرخ رشد 58 درصدی، سهامداران بانک را به ازای هر 100 ریال حقوق مالکانه، صاحب 19.7 ریال سود خالص نموده است.

وی اظهار داشت: نسبت کفایت سرمایه نیز که در شاخص های بین المللی هم بسیار مدنظر است، در سال 99 با رشد 1 درصدی نسبت به پایان سال 98 به 8.9 درصد ارتقا یافته است. همچنین بانک سینا جهت عملکرد سال 1399، از معدود بانکهائی است که مابه التفاوت سود قطعی و علی الحساب به مبلغ 500 میلیارد ریال به سپرده های سرمایه گذاری پرداخت می نماید.

وی در پایان از اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران قدردانی کرد و تلاش همکاران و مدیران بانک را به ویژه در ایام شیوع کرونا در کشور ستود و ابراز امیدواری کرد با تداوم تلاش ها و ارائه برنامه های بهبود و ارتقا، زمینه رضایت بیش از پیش سهامداران فراهم گردد.

در ادامه مرادپور نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی پس از اعلام تکالیف تعیین شده از سوی حسابرس به هیات مدیره بانک، ابراز داشت: وضعیت صورت های مالی بانک سینا برای پایان اسفند 99 از تمامی جنبه های حسابداری و حسابرسی به نحو مطلوب بوده و جزو معدود بانک هایی است که بندی در خصوص پولشویی در آن درج نشده که قابل تقدیر است.

در ادامه پس از قرائت مجوز بانک مرکزی در خصوص موافقت با برگزاری مجمع بانک و گزارش سازمان حسابرسی از سوی نماینده این سازمان، توضیحات لازم در مورد بندها از سوی معاون مالی و سرمایه گذاری بانک ارائه و به سوالات سهامداران نیز پاسخ داده شد. سپس صورتهای مالی بانک سینا به تصویب مجمع رسید و مقرر شد مبلغ 70 ریال سود به ازای هر سهم پرداخت گردد.

در ادامه سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 جهت درج آگهی های بانک انتخاب شدند.